Humor Humor

«Vissza

Néhány idevágó Murphy törvény

A megbízhatóság törvénye

Tévedni emberi dolog, de igazán összekutyulni valamit csak számítógéppel lehet.

Greer törvénye

A számítógépprogram nem kívánságaid, hanem utasításaid szerint működik.

Sutin törvénye

A leghaszontalanabb funkciókkal a legnagyobb élvezet dolgozni.

McCristy számítógépes axiómái

1. A back-up memóriába táplált anyag sohasem teljes.
2. A szoftvervírusokat csak akkor lehet kiírtani, amikor az illető szoftver már végképp elavult.

Leo Beiser első számítógép-axiómája

Amikor elraktározol valamit a gép memóriájában, raktározd el saját memóriádban, hogy hova tetted.

Steinbach rendeszerprogramozási útmutatása

Sohase tárj fel olyan hibát, amivel nem tudsz mit kezdeni !

Manubay törvényei programozók számára

1. Ha egy meglévő program módosítása beválik, akkor valószínűleg nem erre a módosításra volt szükség.
2. A programok felhasználói nem tudják pontosan, mi kell nekik, de pontosan tudják, hogy mi nem kell neki.

A számítógépes programozás törvényei

1. Bármely program, ha egyszer gépre kerül, elavult.
2. Bármely program elkészítése többe kerül és tovább tart.
3. Ha a program beválik, akkor változtatni kell rajta.
4. Ha a program nem válik be, akkor dokumentációt kell készíteni róla.
5. Bármely program a rendelkezésre alló memória végső határáig duzzad.
6. A program értéke egyenesen arányos a megtermelt táblázatok súlyával.
7. Bármely program bonyolultsága addig fokózódik, amíg túl nem nő programózója képességein.

Troutman programozási posztulátumai

1.Ha a kísérleti rendszer tökéletesen működik, az öszes további rendszer rakoncátlankodni fog.
2. A program legkártékonyabb hibájára csak akkor derül fény, ha a programot  már legalább hat hónapig használták.
3. Azokat a kontrollkártyákat, amelyeket semmiképpen nem szabad helytelen sorrendben tárolni, helytelen sorrendben tárolják.
4. A tetszőleges sorrendben tárolható lyukszalagokat nem tárolják helytelen sorrendben.
5. Ha az inputellenőrzést úgy tervezték meg, hogy kiszűrje a téves inputokat, egy leleményes idióta biztossan kidolgozza azt a módszert, melynek segítségével a téves inputok megkerülik az ellenőrzést.
6. A programozók legjobban a káromkodás nyelvét ismerik.

Gilb megbízhatatlansági törvényei

1. A számítógép megbízhatatlan, de az ember még inkább.
2. Az emberi megbízhatóságra alapozott rendszerek megbízhatatlanok.
3. A felderíthetetlen hibák végtelenül változatosak, szemben a felderíthető hibákkal, amelyeknek száma a dolog természetéből következően: korlátozott.
4. A megbízhatóság fokozására eszközölt befektetések addig fokozódnak, amíg túl nem haladják a hibák valószínű költségét, illetve amíg valaki el nem éri, hogy hasznos munka is folyjék.

Brook törvénye

Egy elhúzódó software-munka késése emberi élőmunka hozzáadásával csak fokozódik.

A számítógépek világának törvényei Golub szerint

1. A homályos célkitűzések azt szolgálják, hogy senkit ne feszélyezzen a költségek előzetes bemérhetősége.
2. A hanyagul megtervezett munka a vártnál háromszorta több időt vesz igénybe, míg a gondosan megtervezett munka csak kétszerte többet.
3. A folyamatmódosításhoz szükséges erőfeszítés az idő előrehaladtával mértani haladványban növekszik.
4. A munkacsoportok azért rühellik a heti teljesítménybeszámolókat, mert ezek ékesen bizonyítják, hogy teljesítményről szó sincs.

A számítógép-javítás Smith-féle szabálya

A forrasztószemek egy mérettel szűkebbek a kelleténél.

Folyománya:
A megfelelő méretű forrasztószemek viszont rossz helyen vannak.

Jaruk törvénye

Ha olcsóbb volna új berendezést vásárolni, a vállalat csak azért is a régit fogja javíttatni.

Folyománya:
Ha a régi berendezés javítása volna olcsóbb, a vállalat csak azért is vadonatújat fog vásárolni.

Weinberg első törvénye

Ha az építőipar úgy építene, ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt.

Forrás: nem sikerült megtalálni