Fontos linkek Fontos linkek

  • WEB mail
  • Telefonkönyv
  • PTE
  • PMMK
  • ETR

Állásajánlatok Állásajánlatok

A <em>android</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Kiemelt hírek Kiemelt hírek

A <em>android</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Hírek Hírek

A <em>android</em> cimkéjű tartalom.

Vége a Nexus okostelefonoknak

Az Androidpolice több forrásból úgy értesült, hogy a Google két ősszel érkező telefonját az utóbbi évek gyakorlatával szemben nem Nexusnak fogják hívni, hanem Pixelnek. Egészen pontosan Pixelnek és Pixel XL-nek, hiszen két modell érkezik. Részleteket még nem tudni róluk, azon kívül, hogy az egyik 5, a másik 5,5 hüvelykes lesz.

Kérdés, hogy ez egyben azt is jelenti-e, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően a Google a mobilok gyártását is saját kézbe veszi, szemben a különböző partnercégekkel legyártatott Nexusokkal. A most érkező mobilokat az eredeti elképzelés szerint a HTC gyártaná, és bár az Andrpiodpolice egyik forrása szerint a Google meggondolhatta magát, még mindig az tűnik valószínűbbnek, hogy a tajvani cég marad a gyártó. Az viszont könnyen elképzelhető, hogy még inkább a Google brandje kerül majd előtérbe a forgalmazáskor.

A lépés mindenesetre a cég egységesítési törekvéseire utal. A Motorola volt vezére, Rick Osterloh a közelmúltban érkezett vissza a Google-höz, és állítólag azon van, hogy minél áramvonalasabb legyen a cég hardverkínálata. Az új név ezt már azzal is segítené, hogy a saját gyártású laptopjait (Chromebook Pixel) és tabletjét (Pixel C) is így hívják. Szintén beleillik ebben a képbe, hogy a Google anyacége, az Alphabet pénteken kaszálta el a Project Ara munkacímen évek óta fejlesztgetett moduláris telefont.

Szintén az Androidpolice tudta meg, hogy a Google október 4-én fog tartani egy nagy bemutatót, ahol a két Pixel-telefon mellett egy új, 4K felbontású Chromecastot is bemutatnak, illetve többet tudhatunk meg a Google Home-ról, a cég okosotthon-vezérlőjéről (esetleg okos otthonvezérlőjéről), amely az Amazon Echo közvetlen konkurenciája lesz. Az új Google-féle VR-nézegető, a Deaydream View dizájnját is itt fogják bemutatni.

forrás: index.hu

Az Android N nem tartalmaz majd proprietary Oracle-ös Java API-kat

Szemfülesek észrevették, hogy nemrég egy érdekes commit született a Google alkalmazásában álló Piotr Jastrzebski és Narayan Kamat páros munkája nyomán "Initial import of OpenJdk files" leírással az Android platform git tárolójában. Elindult a találgatás a commit-tel kapcsolatban.

A Google megerősítette a VentureBeat-nek, hogy az Android következő major verziója, az Android N már nem fog tartalmazni proprietary Oracle Java API-kat. Helyette az Android N kizárólag a szabad, nyílt forrású OpenJDK-ra fog támaszkodni.

A változtatás mindenképpen érdekes a Google és az Oracle közt húzódó, folyamatban levő per miatt. Egyesek szerint lehetséges, hogy a változtatás annak köszönhető, hogy a Google és az Oracle peren kívül megegyeztek, mások szerint az sem kizárt, hogy a Google ezzel a lépéssel akarja biztosítani az Android jövőjét arra az esetre, ha vesztene a perben.

Mivel folyamatban levő perről van szó, a Google ezt a kérdéskört nem kommentálta.

A részletek itt olvashatók.

forrás:hup.hu

Új mobilokat mutatott be a Google

Nagyszabású rendezvényen jelentette be a Google legújabb mobiljait, a legújabb Androidot, a Marshmallowt, és a Chromecast új modelljeit. A köszöntő szavakat természetesen a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai mondta el.

A szokásos statisztikákat sorolta az elején, ma már 1,4 milliárd aktív androidos készülék van a világon, és reményei szerint jó úton haladnak, hogy hamarosan a második milliárdot is elérjék. Sundar Pichai talán meglepetést is tartogat a végére, hiszen a Pixel csapatot emlegette, ami azt jelentette, hogy bemutathatják a Pixel C tabletet. Ez meg is történt, De erről később, előbb jött David Burke, az Android fejlesztőcsapat vezetője, hogy a mobilokról beszéljen.

Nem meglepő módon tényleg két mobilt jelentett be a Google, a Nexus 5x-et és a Nexus 6P-t. Először a 6P-ről esik szó. A Nexus P6-ról majdnem kiszivárgott minden az elmúlt napokban. Nem újdonság, hogy 5,7 hüvelykes WQHD 518ppi AMOLED a kijelzője, a hangszórók is a készülék előlapján vannak. Brutálerős gépet tettek bele, egy nyolcmagos Qualcomm Snapdragon 810 v2.1 processzort és az egész készüléket egy 3450mAh-s akkumulátor működteti.

A Huawei is csatlakozott a Nexus P6-tal az USB Type C forradalomhoz, ami ugye azt jelenti, hogy bármilyen irányban csatlakoztatható a töltőkábel. Olyan gyorstöltőt is tettek bele, amellyel 10 perces töltés után hét órányi üzemidőre is fel lehet tölteni a telefont.

Nem maradhat el az ujjlenyomatolvasó sem, hiszen az új Android támogatja ezt a rendszert. A mobilt tehát az ujjlenyomattal lehet majd feloldani, ezt a szenzort ők Nexus Imprintnek nevezik. Kamerája is jobb lett az elődökénél, David Burke egyenesen azt mondja, hogy a legjobb kamera, amely valaha Nexus készülékbe került. 12,3 megapixeles a hátlapi és 8 megapixeles az előlapi kamerájával lehet 4k és high-frame-rate lassított felvételeket is készíteni, valamint lézeres autófókusz segít gyorsabb és jobb képeket készíteni. Annyira biztosak a kamera minőségében, hogy iPhone-okkal, a 6 és 6s Plus modellekkel hasonlítja össze a készített képeket.

A Nexus 5x-ről is sok minden kiszivárgott az elmúlt időszakban. Azt már eddig is lehetett tudni, hogy az LG gyártja ezt a mobilt is. A Google és az LG már több Nexus készüléknél is együttműködött, népszerű mobilokat gyártottak együtt. Ezt az együttműködést viszik most tovább az 5x mobillal, amely nem is a tavalyi, hanem a két évvel ezelőtti Nexus irányát követik.

Dizájnjában nincs is olyan nagy különbség a Nexus 5-tel, kicsivel nagyobb a kijelzője, 5 hüvelyk helyett 5,2 hüvelykes lett. Qualcomm Snapdragon 808 processzort kapott, 12,3 megapixeles hátlapi és 5 megapixeles előlapi kamerát.

Mályvacukor, vagyis az Android 6.0
 

Hirtelen váltással az új operációs rendszer új trükkjeit is megmutatták. Már májusban bemutatták az első képeket az új Androidról. Akkor azt lehetett tudni róla, hogy főleg a felhasználói élményen szeretne újítani. David Burke bemutatott néhány trükköt is. Például hangkeresést már zárolt képernyőnél is lehet használni. Ha az ujjlenyomatolvasó szenzorra kattintunk kétszer gyors egymásutánban, akkor felébred a mobil, és feloldja a kijelzőt. A töltöttségjelző mutatja, hogy gyorstöltés módban vagyunk-e, és mennyi van még a teljes töltöttségig.

Van egy alkalmazásajánló, amely megpróbálja kitalálni, hogy milyen appot akarunk megnyitni, és azt teszi a lista tetejére, hogy könnyebben megtaláljuk.

A Google Now használhatóságán is javítanak. Ezt néhány éve vezette be a Google, lényege hogy mindenféle tippet, tanácsot ad tevékenységünk, naptári bejegyzéseink, kereséseink, helyzetünk alapján. Ha például repülőjegyet veszünk, akkor a mobil kijelzőjén megjelenik, hogy mikor kell kiérni a reptérre, várhatóan késik-e a gép, és hogy milyen lesz az idő a célállomáson.

Elvileg azt is meg tudná mondani, hogy ha egy mozi előtt haladunk el, hogy milyen filmeket játszanak aznap este, de ez a gyakorlatban nem igazán működött Magyarországon. A tervek szerint ennél jóval többre is képes lesz a Google Now, ami ezentúl egyébként Now on Tap névre hallgat. Ezentúl bármilyen alkalmazásban lehet használni, például ha a csetablakban megjelenik egy étterem neve, arra kattintva (vagy inkább hosszan nyomva), máris rákereshetünk az étteremre, nyitvatartására és egyéb információkra.

Csak online vásárolhatóak meg

A Nexus 5x És 6P csak online lesz megvásárolható, szolgáltatóknál egyáltalán nem fogja árusítani a Google. Ezzel a cég visszatér a Nexus One üzletpolitikájához, az első Google-mobil különlegessége az volt, hogy csak online lehetett megvenni. Ezzel persze szűkítették is azt a kört, akik megvásárolták a mobilt, hiszen a többség azért inkább bemegy a szolgáltatóhoz és az ott lévő készülékekből válogat.

A következő készülékek nem voltak ennyire exkluzívak, azokat már szolgáltatóknál is megvehette földi halandó. Miért tér most vissza a cég a csak online értékesítéshez? Talán a Google Store-t szeretnék felfuttatni, hogy ne csak a mobilokat vegyék az emberek, hanem a cég többi termékét is, mint a Chromecastot, Chromebookot. És mi vonzaná jobban oda a vásárlókat, mint egy új Nexus mobil. Tudta például, hogy Android órákat is lehet vásárolni a Google Store-ban?

A mobilok emiatt szolgáltatófüggetlenül érkeznek és bármilyen szolgáltató SIM-kártyáját bele lehet tenni. Kilencven napos ingyenes előfizetést kapnak a felhasználók a Google Musichoz (később pedig családi előfizetést is bevezetnek majd 14,99 dollárért és legfeljebb hatan használhatják egyszerre ennyiért). Az Egyesült Államokban pedig még egy 50 dolláros kupont is kapnak azok, akik előrendelik a mobilokat.
Már most előrendelhető néhány országban

Ami a leendő vásárlókat talán még a specifikációnál is jobban érdekli, hogy mikor lesz megvásárolható a mobil, és mennyibe kerül majd. A 16 gigabájtos Nexus 5X ára 379 dollárnál kezdődik majd, ez mai árfolyamon nagyjából 107 ezer forint. A 32 gigabájtos értelemszerűen ennél drágább lesz.

A Nexus 6P-t szintén mától lehet előrendelni, itt a 32 gigabájtos modell a legkisebb, ez lesz 499 dollár, de Európába érve ez már 649 euróra drágul, ami ugye jóval több, mint az amerikai ár. Ha átszámoljuk,

 az Egyesült Államokban 140 ezer forintért, Európában azonban 205 ezer forintért lehet megvenni a mobilt.

Nem is emlékszünk hirtelen ekkora különbségre a két kontinens árképzése között.

A 6P amúgy egyszere harminc országban lesz elérhető, Magyarországon év végén lehet majd megvenni. Magyarországi áráról egyelőre nincsnek hírek, de az európai árképzést nézzük, ne számítsunk túl sok jóra. Annyit még tudni, hogy valamikor októberben fogják kiszállítani a most megrendelt mobilokat.
Új Chromecastok a láthatáron

Az új Google Photo-val sokkal könnyebb megosztani képeket más készülékekkel. A fogadó készüléket lesz egy nagy plusz gomb, amellyel egy mozdulattal albumba tehetjük a megosztott fotót. De persze albumok linkjeit is el lehet küldeni, így a fogadó fél rendszerezve látja a képeket. Az összes fejlesztést nem mutatják meg most, mert még nincsenek készen, valamikor az év későbbi szakaszában lesz elérhető ez a szolgáltatás.

Ami a lényeg, és ezzel át is vezetnek a bemutató következő szakaszára, hogy a Google Photo támogatja a Chromecastot. Vagyis a képeket a Chromecasttal a tévére lőhetjük, így nagyban élvezheti a család a nyaralásos fotókat. Ez a frissítés jövő héten lesz elérhető Androidra és valamivel később iOS-re.

Ha már a Chromecastról beszélünk, nézzük mi is ez az eszköz. A két éve bemutatott Chromecast ugye arra jó, hogy a tévé hdmi-portjához kötve zenét, filmet, vagy akár egész Chrome tabokat dobjunk át a tévére a laptopról. Az amerikai közönségnek a legfontosabb változás, hogy az NBA és az NHL is elérhető lesz, végre egy mozdulattal nézhetik kedvenc csapataik szereplését.

Eddig húszmillió Chromecastot adtak el, érthető hogy szeretnék ezt megsokszorozni, így valami újat kell kitalálni.  Az új Chromecast gyorsabb wifikapcsolatra lesz képes, támogatja majd az 802.11ac Wi-Fi szabványt, ami azt is jelenti, hogy csatlakozni tud az 5GHz-es hálózathoz. Elég jól jön filmek streamelésénél, kevesebb lesz az akadozás, ezt ki is emelik a bemutatóban.

A dizájnja is megváltozik, ahogy a színpadon fogalmaztak, sokkal inkább megfelel a modern elvárásoknak a gömb forma. Itt elhangzott a Chromeball név is, jegyezzük meg, lehet ezt használják majd a jövőben. A telepítés ugyanolyan egyszerű, mint eddig, csak be kell dugni a tévé HDMI-portjába és telepíti magát. Innen aztán elérhető egy csomó alkalmazás által ajánlott tartalom, a Chromecast össze is gyűjti ezek közül a legnépszerűbbeket.

A játékok sem maradhatnak ki, a Chromecasttal a tévén lehet játszani a mobilon lévő játékokat, legalábbis egy részét (az Angry Birs például nem maradhat ki, de ilyen a WTG Golf, a Monopoly). Nem tükrözéssel, ami néha nehézkes és lassú, hanem a Chromecaston keresztül. Ez a funkció Androidon és iOS-en is működik majd. A Chromecastot már ma meg lehet venni, 35 dollárért adják.

Teljesen új kütyü lesz a Chromecast Audio, ami főleg zenehallgatásra lesz majd jó. Ezt nem televíziókba, hanem hangfalakba kell majd dugni és ott játssza le a streamelt zenét. Nagyon sok alkalmazást támogat, például Pandorát, iHeartRadiót, Google Play Musicot, Tune In Radiót és persze Spotifyt. Az Audio is 35 dollárba kerül, de egyelőre csak 17 országban lehet megvásárolni.
És a meglepetés

A Chromebook Pixelt 2013-ban dobta piacra a Google, idén márciusban jött az újabb modell. Az már korábban kiszivárgott, hogy a Google tabletet is tervez Pixel névvel piacra dobni, de eddig ez nem történt meg. Most azonban bemutatták az új tabletet, amely Pixel C névre hallgat majd. Nem meglepő módon Android fut rajta, külön billentyűzetet adnak hozzá, amely mágnesesen csatlakozik a tablethez. A billentyűzetet a tablet tölti használatkor, tehát soha nem kell külön tölteni.

Maga a tablet 10,2 hüvelykes, tehát a nagyobbak közül van. Kijelzőjének felbontása 2560*1800 pixel, Nvidia X1 processzort tettek bele és 3 gigabájt RAM-ot. Karácsonyra fogják piacra dobni 499 dollárért. A billentyűzetért pedig további 149 dollárt kell fizetni.

forrás: index.hu

Eltörli a microSD és a belső tárhely határát az Android M

Barátságosabb lesz a microSD kártyákkal az Android M, az új rendszer a külső tárolókat Adoptable Storage Devices funkciójával a belső tárhely részeként kezeli. A funkció nagyban megkönnyíti az appok tárolását a korlátozott tárhellyel rendelkező eszközökön.

Az Android M külsőre nem hoz olyan látványos átalakulást, mint a rendszer tavaly bejelentett Lollipop verziója, a motorháztető alatt bőven akadnak ígéretes újítások. Ezek közül talán a legfontosabb a rendszer SD kártyákhoz való viszonyában keresendő. A Google mobil operációs rendszere eddig hagyományosan nem fordított túl sok figyelmet a memóriakártyákra, az adatok és appok áthelyezéséről jobbára a felhasználóknak kellett gondoskodni (ez különösen a régebbi, szerényebb belső tárhellyel szerelt modelleknél okozott gondot). A microSD foglalatok beépítése ma már egyre kevésbé jellemző, amellett, hogy a Google Nexus referenciakészülékeinek jó pár generációjából kimaradt, idén többek között a Samsung is elhagyta azt zászlóshajójából.

Kis szerencsével azonban ez megváltozhat, a keresőóriás ugyanis bejelentette az Adoptable Storage Devices funkció bevezetését. A megoldás lényege, hogy a rendszer az adott tárolóeszközt formázza és titkosítja, ezután pedig a belső tárhellyel megegyező módon kezeli. Ennek köszönhetően a jövőben nem csak a fényképek, zenék és hasonló adatok, de az alkalmazások is probléma nélkül tárolhatók lesznek a memóriakártyákon. Noha az Android 2.2-es verziója óta már volt lehetőség az appokat a külső tárolóra mozgatni, a művelet csak a szoftverek kódját helyezte át, azok kapcsolódó felhasználói adatai továbbra is a belső tárhelyen maradtak - ráadásul mindezt kézzel kellett elvégezni, a mozgatást pedig nem is minden alkalmazás támogatta.

A kártya beolvasztása persze azt is jelenti, hogy a memóriakártya csak az adott telefonnal vagy táblagéppel működik majd, a tárolt adatok az eszközt például PC-s kártyaolvasóba téve nem lesznek hozzáférhetők, emellett értelemszerűen a kártyát eltávolítva a rajta tárolt appok sem működnek majd a telefonon.

Az egyelőre kérdéses, mi lesz a teendő, ha egy felhasználó nagyobb microSD-re cserélné jelenlegi kártyáját, nem világos, hogy a Google ehhez biztosít-e valamiféle migrációs eszközt - mindenesetre az Android M újabb Developer Preview verzióinak megjelenésével erről valószínűleg többet is megtudunk majd. A memóriakártyák "beolvasztása" egyébként erősen emlékeztet arra, ahogyan a megjelenéskor a Windows Phone 7 kezelte a külső tárolókat: a szoros integrációnak betudhatóan az új kártyát csak teljes (gyári állapotra történő) visszaállítás után vette használatba a rendszer, és eltávolításakor is ilyen teljes visszaállításra volt szükség. Remélhetőleg a Google előáll valamilyen költöztető alkalmazással, amellyel úgy tudjuk majd a kártyát nagyobb kapacitásúra cserélni, hogy ne kelljen a rendszert visszaállítani.

Az érdeklődők a Google kapcsolódó fejlesztői weboldalán olvashatnak további részleteket a funkcióról. Igaz az Android M végleges kiadásában az Adoptable Storage Devices csak a microSD-kártyákkal működik majd, a fejlesztők az előzetes verziókban, azt a teszteléshez USB OTG-n csatlakoztatott tárolókkal is kipróbálhatják. Az Android M-mel egyébként utóbbi, azaz az USB-s eszközök kezelése is frissül, a cég szerint a rendszer már mindenféle külön buherálás, rootolás nélkül felismeri majd az USB-n csatlakoztatott tárolókat.

Néhány további érdekes újítás is akad a rendszer legújabb verziójában, ilyen például az 5 gigahertzes Wi-Fi hotspot, (eddig legfeljebb 2,4 gigahertzen oszthattuk le a kapcsolatot a telefonokról) illetve a 4K kijelzők és a Bluetooth 4.2-es szabvány támogatása is, amely többek között gyorsabb adatátvitelt ígér. A rendszer mindezek mellett a Bluetooth-os érintőceruzákat is natívan kezeli majd.


forrás: hwsw.hu

A Google is belép az IoT piacra

Lecsupaszított Androidot küld harcba a Google az IoT operációs rendszerek piacán. A vállalat fejlesztői konferenciáján a viselhető eszközökre szánt Android Wear új verzióját, valamint egy saját VR-ökoszisztémát, a Jumpot is bemutatta.

Az Android elsöprő sikere és a viselhető eszközökre szánt Android Wear kiadása után nem az volt a kérdés, hogy a Google belép-e az Internet of Things (IoT) piacra, hanem az, hogy mire vár, miért nem tette még meg. Miközben egyre több vállalat jelentette be saját megoldását (Microsoft, Samsung, ARM, Huawei és félig-meddig az Apple is), a keresőóriás egészen tegnap estig váratott magára a Brillóval.

Az operációs rendszerről a cég egyelőre nagyon kevés információt közölt, konkrét műszaki paraméterekről lényegében nem is esett szó az idei I/O konferencia keynote-ján. Sundar Pichai szerint a Brillo egy csak a legszükségesebb funkciókra szorítkozó, lecsupaszított változata az Androidnak, hardver absztrakciós réteggel, fejlett biztonsági képességekkel és hálózati támogatással. Pichai kihangsúlyozta, hogy a Nest felvásárlása óta a Google rengeteget tanult elsősorban az okosotthon koncepcióba illeszkedő eszközökről, és a Brillo kezdeti megjelenésére elsősorban ezen a területen számít. A rendszer központilag menedzselhető (konfigurálható, frissíthető) lesz.

A Brillo természetesen a tavaly (a Google támogatásával és részvételével) létrehozott Thread hálózati szabványt is támogatja, ami az alacsony fogyasztású 6LoWPAN személyi hálózati protokollra, illetve a következő generációs IPv6 internetprotokollra és az IEEE 802.15.4 szabványra épül. A szabványt korábban már részletesen ismertettük, röviden a kezdeményezés célja az IoT-eszközök közötti kommunikáció standardizálása, és új hatékony, alacsony fogyasztású lehetőségek bevezetése például a Bluetooth LE mellett.

A Google ezt még kiegészítette egy szintén most bejelentett saját fejlesztéssel, a Weave-vel, bár a keresztplatformos kommunikációs réteg önállóan, a Brillótól függetlenül is használható lesz. Ez az eddig elérhető információk alapján egy sémanyelv, melynek segítségével a különböző típusú és funkcionalitású eszközök megérthetik egymást – Pichai szerint például egy okostelefonra írt receptalkalmazás beállíthatja az erre alkalmas sütő hőmérsékletét, vagy egy okoszár egy telefonnak vagy vezérlőnek egyazon sémát használva jelezheti nyitott vagy zárt állapotát, majd fogadhat utasítást. A sémakészletet gyárilag a Google definiálja, de külső fejlesztők is küldhetnek majd be javaslatokat, melyeket a cég indokolt esetben beépíthet a készletbe. A cég egy minősítő program keretében fogja biztosítani a Weave-et használó eszközök közötti teljes kompatibilitást.

A Brillo fejlesztői előzetese az év harmadik negyedévében, a Weave pedig 2015 utolsó három hónapjában lesz elérhető.

Új Wear és Cardboard

A Google az egy éve piacra dobott, viselhető eszközökre szánt operációs rendszere, az Android Wear új verzióját is bemutatta, bár a frissített szoftver nem hoz túl sok újdonságot, és a három bejelentett funkció közül egy tűnik csak igazán hasznosnak. Ez az Always On Apps, ami lehetővé teszi majd, hogy a kiválasztott alkalmazásokat (például egy bevásárló listát) egy speciális, alacsony fogyasztású, fekete-fehér megjelenítést használó módban ragaszthassunk a kijelzőre.

A következő hetekben érkező Wear-verzióban csuklómozdulatot (csavarást) is lehet majd használni az appok közötti, érintés nélküli navigációra. Ez elméletben jól hangzik, de akinek mindkét keze foglalt és a művelethez nem tudja az ujját használni, jó eséllyel a csuklóját sem fogja rángatni. A harmadik új funkcióval emojikat lehet rajzolni és küldeni – a demó szerint elég egy androidos okosóra kijelzőjére csak ráskiccelni az ábrát, amit a rendszer értelmez és felajánlja a hozzá hasonló, normálisan megrajzolt emojikat.

A vállalat a szintén tavaly bevezetett Cardboardot, azaz az olcsó, akár otthon, néhány mozdulattal is összerakható (hajtogatható) VR-sisakot is fejlesztette. Az új változat szintén kartonból készült, viszont már akár 6 hüvelykes kijelzővel szerelt okostelefonokat is képes fogadni. A Google végre megnyitotta a fejlesztői csomagot (SDK) iOS fele is, ezzel együtt pedig kiadta a Cardboard app iOS-es változatát, aminek futtatásához legalább iPhone 5 szükséges. A keresőóriás az oktatási szektorban rendkívül népszerű Chromebook koncepcióját a virtuális valóság alkalmazására is próbálja átültetni – vélhetően sikerrel. A megoldás költségvonzata ugyanis minimális, az Expeditions használatához csak egy, a vezérlést és szinkronizálást végző tabletre, az olcsó Cardboardokra és a már amúgy is szinte minden gyereknél megtalálható okostelefonokra van szükség.

VR fronton a Google legnagyobb dobása a Jump bejelentése volt, ami egy VR felvételek rögzítésére szolgáló, három elemből álló ökoszisztémát takar, és jelentősen felgyorsíthatja majd a technológia elterjedését. A cég kifejlesztette egy 16 kamerából álló kamerarendszer alapjait, melynek terveit ingyen elérhetővé tette bárki számára, így a kísérletező kedvűek akár otthon is nekiállhatnak egy ilyen rendszer összeállításának. Persze a felvételek feldolgozásához célszoftver és komoly számítási kapacitás is szükséges, a Google ezt a Jump Assembleren keresztül biztosítja – ez gondoskodik az egyes kamerák képének pontos összeillesztéséről, a perspektíva-korrekcióról és minden egyéb szükséges módosításról. Végezetül már csak egy lejátszó kell, a Google ezt szintén online módon, a YouTube-bal oldja meg.

forrás:hwsw.hu
 

A Google is belép az IoT piacra

Lecsupaszított Androidot küld harcba a Google az IoT operációs rendszerek piacán. A vállalat fejlesztői konferenciáján a viselhető eszközökre szánt Android Wear új verzióját, valamint egy saját VR-ökoszisztémát, a Jumpot is bemutatta.

Az Android elsöprő sikere és a viselhető eszközökre szánt Android Wear kiadása után nem az volt a kérdés, hogy a Google belép-e az Internet of Things (IoT) piacra, hanem az, hogy mire vár, miért nem tette még meg. Miközben egyre több vállalat jelentette be saját megoldását (Microsoft, Samsung, ARM, Huawei és félig-meddig az Apple is), a keresőóriás egészen tegnap estig váratott magára a Brillóval.

Az operációs rendszerről a cég egyelőre nagyon kevés információt közölt, konkrét műszaki paraméterekről lényegében nem is esett szó az idei I/O konferencia keynote-ján. Sundar Pichai szerint a Brillo egy csak a legszükségesebb funkciókra szorítkozó, lecsupaszított változata az Androidnak, hardver absztrakciós réteggel, fejlett biztonsági képességekkel és hálózati támogatással. Pichai kihangsúlyozta, hogy a Nest felvásárlása óta a Google rengeteget tanult elsősorban az okosotthon koncepcióba illeszkedő eszközökről, és a Brillo kezdeti megjelenésére elsősorban ezen a területen számít. A rendszer központilag menedzselhető (konfigurálható, frissíthető) lesz.

A Brillo természetesen a tavaly (a Google támogatásával és részvételével) létrehozott Thread hálózati szabványt is támogatja, ami az alacsony fogyasztású 6LoWPAN személyi hálózati protokollra, illetve a következő generációs IPv6 internetprotokollra és az IEEE 802.15.4 szabványra épül. A szabványt korábban már részletesen ismertettük, röviden a kezdeményezés célja az IoT-eszközök közötti kommunikáció standardizálása, és új hatékony, alacsony fogyasztású lehetőségek bevezetése például a Bluetooth LE mellett.

A Google ezt még kiegészítette egy szintén most bejelentett saját fejlesztéssel, a Weave-vel, bár a keresztplatformos kommunikációs réteg önállóan, a Brillótól függetlenül is használható lesz. Ez az eddig elérhető információk alapján egy sémanyelv, melynek segítségével a különböző típusú és funkcionalitású eszközök megérthetik egymást – Pichai szerint például egy okostelefonra írt receptalkalmazás beállíthatja az erre alkalmas sütő hőmérsékletét, vagy egy okoszár egy telefonnak vagy vezérlőnek egyazon sémát használva jelezheti nyitott vagy zárt állapotát, majd fogadhat utasítást. A sémakészletet gyárilag a Google definiálja, de külső fejlesztők is küldhetnek majd be javaslatokat, melyeket a cég indokolt esetben beépíthet a készletbe. A cég egy minősítő program keretében fogja biztosítani a Weave-et használó eszközök közötti teljes kompatibilitást.

A Brillo fejlesztői előzetese az év harmadik negyedévében, a Weave pedig 2015 utolsó három hónapjában lesz elérhető.

Új Wear és Cardboard

A Google az egy éve piacra dobott, viselhető eszközökre szánt operációs rendszere, az Android Wear új verzióját is bemutatta, bár a frissített szoftver nem hoz túl sok újdonságot, és a három bejelentett funkció közül egy tűnik csak igazán hasznosnak. Ez az Always On Apps, ami lehetővé teszi majd, hogy a kiválasztott alkalmazásokat (például egy bevásárló listát) egy speciális, alacsony fogyasztású, fekete-fehér megjelenítést használó módban ragaszthassunk a kijelzőre.

A következő hetekben érkező Wear-verzióban csuklómozdulatot (csavarást) is lehet majd használni az appok közötti, érintés nélküli navigációra. Ez elméletben jól hangzik, de akinek mindkét keze foglalt és a művelethez nem tudja az ujját használni, jó eséllyel a csuklóját sem fogja rángatni. A harmadik új funkcióval emojikat lehet rajzolni és küldeni – a demó szerint elég egy androidos okosóra kijelzőjére csak ráskiccelni az ábrát, amit a rendszer értelmez és felajánlja a hozzá hasonló, normálisan megrajzolt emojikat.

A vállalat a szintén tavaly bevezetett Cardboardot, azaz az olcsó, akár otthon, néhány mozdulattal is összerakható (hajtogatható) VR-sisakot is fejlesztette. Az új változat szintén kartonból készült, viszont már akár 6 hüvelykes kijelzővel szerelt okostelefonokat is képes fogadni. A Google végre megnyitotta a fejlesztői csomagot (SDK) iOS fele is, ezzel együtt pedig kiadta a Cardboard app iOS-es változatát, aminek futtatásához legalább iPhone 5 szükséges. A keresőóriás az oktatási szektorban rendkívül népszerű Chromebook koncepcióját a virtuális valóság alkalmazására is próbálja átültetni – vélhetően sikerrel. A megoldás költségvonzata ugyanis minimális, az Expeditions használatához csak egy, a vezérlést és szinkronizálást végző tabletre, az olcsó Cardboardokra és a már amúgy is szinte minden gyereknél megtalálható okostelefonokra van szükség.

VR fronton a Google legnagyobb dobása a Jump bejelentése volt, ami egy VR felvételek rögzítésére szolgáló, három elemből álló ökoszisztémát takar, és jelentősen felgyorsíthatja majd a technológia elterjedését. A cég kifejlesztette egy 16 kamerából álló kamerarendszer alapjait, melynek terveit ingyen elérhetővé tette bárki számára, így a kísérletező kedvűek akár otthon is nekiállhatnak egy ilyen rendszer összeállításának. Persze a felvételek feldolgozásához célszoftver és komoly számítási kapacitás is szükséges, a Google ezt a Jump Assembleren keresztül biztosítja – ez gondoskodik az egyes kamerák képének pontos összeillesztéséről, a perspektíva-korrekcióról és minden egyéb szükséges módosításról. Végezetül már csak egy lejátszó kell, a Google ezt szintén online módon, a YouTube-bal oldja meg.

forrás:hwsw.hu
 

Megjelent az Android 5.1

Kiadta a Google az Android legfrissebb, 5.1-es verzióját. Az újdonságok listája nem túl hosszú, de az új operációs rendszer végre támogatja egyszerre több SIM kártya használatát, a Device Protection pedig az eddiginél is hatékonyabb adatvédelmet ígér.

Bár még a tavaly novemberben elérhetővé tett Android 5.0-t (Lollipop) is elég kevés gyártó adta ki saját készülékeire – a Google legfrissebb mérései szerint megjelenése után négy hónappal 3,3 százalékos globális részesedésen áll – a vállalat tegnap este bejelentette az operációs rendszer 5.1-es verzióját.

A frissítésbe került újdonságok listája nem túl vaskos, a hivatalos blogbejegyzés szerint is az egyik legfőbb cél inkább a stabilitás és a teljesítmény javítása volt. Ezek mellett azonban bekerült néhány hasznos fejlesztés is, ezek közül a legfontosabb (és meglehetősen régóta várt) a több SIM kártya kezelésének képessége. Ugyan eddig is voltak két SIM használatát támogató készülékek, azok esetében a gyártók saját megoldást implementáltak erre a célra. Hosszabb külföldi tartózkodások alatt egyébként meglehetősen kényelmes (és a roamingnál olcsóbb) a mobilnetezéshez egy csak adatszolgáltatást biztosító kártyát venni egy helyi operátortól. Mostantól erre az Android egységes, “gyári” lehetőséget kínál, így várhatóan a két SIM-es telefonok száma is növekedni fog.

A Google szerint az új verzióval a biztonság is jelentős mértékben javul a Device Protection funkciónak köszönhetően. Ez elvileg egy adott felhasználó Google-fiókjához köti az általa használt eszközt, amit ha tulajdonosa elveszít vagy ellopják, még a gyári állapot visszaállítása után sem lesz használható senki más által. A Device Protection a “legtöbb” Android 5.1-el szállított eszközön alapbeállítás szerint is aktív lesz, a Nexus 6 és Nexus 9 pedig természetesen már mostantól bekapcsolt extra védelemmel kerülnek forgalomba.

Az 5.1-et futtató készülékek között HD minőségű hanghívásra is lehetőség lesz, a bejegyzés szerint akkor is, ha a telefonok eltérő hálózatokon vannak – a példában az amerikai T-Mobile és Verizon szerepelnek, arról egyelőre nincs információ, hogy más régiókban ez a funkció milyen formában fog működni.

Végezetül a felhasználói felület is kapott némi bővítést, az 5.1-es operációs rendszerben már közvetlenül a gyorsbeállításokból is lehet csatlakozni az elérhető Wi-Fi hálózatokra, valamint ugyanitt a párosított Bluetooth-os eszközök kezelését is egyszerűsítették.

forrás: hwsw.hu

Minden kedden invite nélkül lehet OnePlus One-t venni

A OnePlus ma blogján jelentette be, hogy minden kedden, GMT idő szerint reggel nyolctól 24 órán keresztül invite nélkül lehet OnePlus One telefont vásárolni. A nyílt vásár érvényes mind a 64 GB-os Sandstone Black, mind a 16 GB-os Silk White verziókra.

A részletek itt olvashatók.

forrás:hup.hu

Android 5.0 "Lollipop", Nexus 6, Nexus 9

A Google bejelentette az Android 5.0-s, "Lollipop" verzióját, illetve az első, Lollipop-hoz tervezett készülékeket, a Nexus 6-ot és Nexus 9-et.

Az első perctől titkosítja az adatokat az Android L

Az első elindítástól kódolja majd az okostelefonon vagy táblagépen tárolt adatokat az Android L. A mobil operációs rendszeren egy ideje már elérhető biztonsági funkciót a Google az új verzió megjelenésével alapértelmezetten bekapcsolja, a titkosítás feloldásához szükséges kulcsokhoz pedig még a vállalat sem fér hozzá.

Alapértelmezetten titkosítja majd az okostelefonok tartalmát az Android rendszer egyelőre L néven ismert legfrissebb verziója. Bár a funkciót a Google hivatalosan még nem jelentette be, a vállalat a Washington Postnak nyilatkozva már elárult néhány részletet. Maga a titkosítás Android platformon korántsem mondható újdonságnak, az már 2011, azaz a 3.0-s Honeycomb verzió óta jelen van a Google mobil operációs rendszerében, az Android L megjelenésével azonban az egyes készülékek első bekapcsolásától aktív lesz.

A kódoláshoz használt kulcsok csak helyben, a telefonon tárolódnak, külső szerverre egyáltalán nem jutnak el. A Google ennek megfelelően ha akarná sem tudná átadni azokat a kíváncsiskodó hatóságoknak, ami sokak szemében jelenthet jó pontot - a személyes adatok biztonsága az utóbbi időben különösen nagy hangsúlyt kapott a felhasználók körében, a tavaly nyáron Edward Snowden által kirobbantott botrány után.

Bár az androidos telefonon vagy tableten tárolt adatok kódolására egy ideje már lehetőség van, arról sok felhasználó nem tudott, vagy egyszerűen ódzkodott a bekapcsolásától, hiszen az eszközön tárolt adatmennyiségtől függően a titkosítás hosszabb folyamat is lehet. Az újítással ez már nem lesz ilyen nehézkes feladat, sőt a felhasználóknak egyáltalán nem kell majd foglalkozniuk vele.

Néhány nappal korábban az Apple is bejelentette, hogy az iOS 8-cal már titkosítja a mobil készülékeiken tárolt információkat, ehhez pedig ugyancsak helyben tárolják majd a szükséges kulcsokat. A hatóságok ugyanakkor továbbra is kötelezhetik a vállalatot, hogy a legújabb iOS-t már nem támogató régebbi eszközök adatait szolgáltassák ki, illetve az iCloudra, a vállalat online tárhelyére szinkronizált dokumentumok és információk is elérhetők marad(hat)nak számukra. Az iCloud egyébként szeptember elején kapott némi negatív hírverést megbízhatóságával kapcsolatban, miután ismeretlenek több híresség fiókját is feltörték.

A Google megoldásának fő hátránya, hogy az androidos készülékek töredezettsége miatt még jó időbe telhet, amíg a különböző gyártók eszközeire eljut a rendszer legfrissebb változata, sok készülékre pedig vélhetően egyáltalán nem is érkezik meg az Android L. A védelem emellett itt is csak a helyben tárolt adatokra vonatkozik, a Google Drive online tárolóba feltöltött, vagy azzal szinkronizált adatok már - a megfelelő végzés birtokában - hozzáférhetők a hatóságok számára.

forrás: hwsw.hu

Futnak az androidos appok a Chromebookokon

Meglépte a Google I/O-n bejelentett konvergenciát a keresőóriás, immár futtathatóak az androidos alkalmazások is a Chrome OS-es gépeken. Közös alkalmazásbolt nincs, de a fejlesztőknek legalább nem kell portolniuk a mobilappokat.

Mindenki számára megnyitotta az androidos appok futtatásának lehetőségét a Google a Chrome OS-t futtató gépeken - jelentette be a keresőóriás. Az első alkalmazások már letölthetőek a Chrome App Store-ból a Google-féle rendszert futtató gépekre, ezek telepítése ugyanúgy működik, mint a boltban található többi webes alkalmazásé. Az androidos appok futtatásáért egy új App Runtime for Chrome (ARC) felel. A futtatókörnyezet komoly fegyvertény, ugyanis a Chrome NaCl (native client) funkcióját használva implementál egy teljes Android szoftverstacket, a teljes API-készlettel együtt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a virtuális gép Dalvik vagy ART runtime-ot implementálja-e, jó eséllyel azonban az utóbbiról lehet szól.

A Google állítása szerint a fejlesztőknek nem kell semmit portolniuk vagy módosítaniuk ahhoz, hogy az androidos app az ARC-ban is fusson, de jó, ha a Chromebookok beviteli eszközeihez (billentyűzet, egér, érintőkijelző) optimalizálják azért az akalmazást - ez azonban opcionális. Mivel az ARC a Chrome részét képező NaCl infrastruktúrára épül, elvi akadálya nincs annak sem, hogy a Google ezt a funkciót más platformokon, Linuxon, OS X-en vagy épp Windowson is elérhetővé tegye.

Az elérhető alkalmazások listája egyelőre rövid, mindössze négy app tölthető le: a Duolingo nyelvtanuló szolgáltatás, az Evernote jegyzetelő és jegyzet-rendszerező, a Vine videomegosztó és a Sight Words, amely az olvasni tanulást segíti. A Google ígérete szerint az appok listája a jövőben gyors ütemben bővül majd.

A Google lépett először

Hatalmas lehetőség van a mobilos és asztali operációs rendszerek konvergenciájában, azt azonban egyelőre egyik szereplő sem látja tisztán, hogy mi a helyes út ebben a kérdésben. Az Apple például elveti az alkalmazásszintű kompatibilitást, cserébe a Continuity-t hangsúlyozza, amely a munkafolyamatok (vagy épp hanghívások) zökkenőmentes átvitelét ígéri telefon-tablet-PC vonalon. A Microsoft ezzel szemben egységes alkalmazásboltot és egységes futtatókörnyzetet húzna a telefon-tablet-PC hármasra, a WinRT/Metro formájában - a Win32 azonban marad PC-exkluzív.

A Chromebookok és az Android között úgy tűnik a Google is ez utóbbi utat látja járhatónak, az Android futtatókörnyezetetét elérhetővé teszi Chrome OS alatt is, így a mobilos appok érdemi változtatás nélkül futhatnak PC-s környezetben is. Ha ez el tud terjedni, az be tudná tömni a Chrome OS hatalmas vakfoltját a natív, helyben futó alkalmazásokat illetően és látványosan ki tudná terjeszteni a rendszer funkcionalitását. "Valódi" PC, a Win32-es vagy OS X-es alkalmazások teljesítményével és sokszínűségével nem válik a Chrome OS-ből, de az olyan alapszintű problémák, mint az online bankolás, haladó (nem profi) képszerkesztés megoldódnak. Érdemes megjegyezni, hogy az igazán magas labdát, a közös alkalmazásboltot a Google sem csapta le, így nem tiszta, hogy később, a fizetős alkalmazások megjelenésével mindkét platformon külön kell-e majd fizetni az amúgy azonos alkalmazásokért.

Jön az ultraolcsó, mégsem gagyi Android

Újra feltalálja az olcsó telefonokat a Google, és mindezt indiai gyártókkal karöltve teszi. Az Android One elnevezésű projektről nem először esik szó, de a Google most küldte szét a meghívókat, melyekben szeptember 15-ére ígéri a nagy bejelentést.

 

Az Android One olyan, száz dollár alatti telefonokat jelent, amik bár a lehető legolcsóbbak, mégsem kötnek olyan kompromisszumot, ami csorbítaná az Android operációs rendszer használatának élményét. A Google célja egyértelmű: olyan telefont próbál összerakni, ami minőségében magasan veri az Indiában és Kínában gyártott, olcsó, és sokszor a gagyinál is vállalhatatlanabb élményt adó készülékeket.

A korábbi bejelentés alapján a legkomolyabb indiai gyártók is részt vesznek a projektben, például az a Karbonn is, aminek felső kategóriás telefonját már az Index is tesztelte. A Google stratégiája elméletileg nem az lesz, hogy hardveresen butítja a készülékeket addig, amíg még vállalható marad a sebesség, hanem úgy próbálják meg ésszerűsíteni és újra elosztani a gyártás költségeit, hogy se a minőség ne romoljon, se a gyártók ne fulladjanak bele az olcsóságba.

Bár a Google valószínűleg a nagy ázsiai országok piacát célozza majd az Android One-nal, a telefonok (a most kereskedelmi forgalomban kapható indiai készülékekhez hasonlóan) könnyen eljutnak majd bárhova, így hazánkba is.

forrás: index.hu

Google I/O: itt az Android L

Lerántotta a leplet az Android új verziójáról a Google a tegnapi fejlesztői konferenciáján. Az egyelőre csak "L" kódnéven emlegetett operációs rendszer alaposan újrarajzolt felhasználói felülettel érkezik, de a motorháztető alatt is van bőven változás, javul az energiahatékonyság és végre alapértelmezett futtatókörnyezetté lép elő a villámgyors ART.

Material - a flat vége

Újra fontos designváltáshoz ért az Android, a 3.0 (Honeycomb) óta csiszolt, finomított Holo téma helyére most a Material kerül. Ez az új UI első ránézésre a Holo és a weben (illetve a Google egyes appjaiban) használt "kártyás" UI szerelemgyereke, mindkettőből vesz át, a tervek szerint a cég nem csak az Androidon, hanem a weben is ezt az stílust fogja használni hamarosan.

A Material szakít az eddig divatos "flat" designiskolával, az új interfész 3D-s, árnyékokkal, fényekkel, rengeteg kisebb-nagyobb effekttel. A Material központi paradigmája, hogy a felhasználói felület egymás alatt-fölött elhelyezkedő síkokra bomlik, az adott elemek síkja pedig a felhasználó számára értékes információkat hordoz - például érintésre egy elem "kiugrik" az eredeti síkból, így jelzi vissza az interakciót. Az elemek egyébként GPU-n renderelt, valós idejű világítást kapnak, árnyékot vetnek, ami a Google szerint segít a felhasználót az appok és a rendszer használatában.

a cikk a hwsw.hu-n folytatódik.

A kínai kormány leplezte le a Microsoft titkát

Az már régóta ismert, hogy a Microsoft pénzt kap minden egyes eladott androidos készülék után, mert a Google operációs rendszere olyan szabadalmakat is használ, amelyek a Microsoft tulajdonában vannak. A két cég azonban soha nem tette nyilvánossá, hogy mely szabadalmakról van szó.

A kínai kereskedelmi minisztérium most közzétett háromszáz szabadalmat (fájl letöltése), amely a Microsoft tulajdonában van és a Nokiával kapcsolatos kínai tárgyalások részei. A listán van 127 olyan szabadalom, amely az Androiddal kapcsolatos.

A szabadalmak egy részét a Rockstar Consortiumtól vásárolták, amikor a Nortel szabadalmaira licitáltak. Azok a szabadalmak is a listán vannak, amelyeket a Microsoft a Barnes & Noble ellen használt egy perben.

 

Elég fontos szabadalmakról van szó, érthető, hogy a Microsoft nem akarta nyilvánosságra hozni. A Barnes & Noble például azzal vádolta a Microsoftot, hogy a kisebb androidos készülékeket gyártókat akarják lehetetleníteni a fizetendő díjakkal.

A Microsoft ugyanis nem keveset keres a legnagyobb riválisának operációs rendszerével. Egyes feltételezések szerint évente egymilliárd dolláros lehet a bevétele az Android után.

forrás: index.hu

10 milliónyi veszély: így védekezhet ellenük

A Kaspersky Lab 2014 januárjáig megközelítőleg 200000 egyedi mobil vírust gyűjtött össze, ami 34 százalékos növekedést jelent 2013 novemberéhez képest. Két hónappal korábban több mint 148000 egyedi mintát rögzítettek. A kiberbűnözők változatlanul az androidos mobil eszközökre összpontosítanak: a vállalat jelentése megállapította, hogy januárban meghaladta a 10 milliós határt a rosszindulatú androidos alkalmazások száma.

2014. január 30-án a Google Play hivatalosan 1103104 alkalmazást kínált. Azonban a nem hivatalos app áruházakban sokkal több alkalmazást is találhattak a felhasználók, amelyeknek nagy része valószínűleg kártékony vírus. A víruskergetők immár 10 millió kétes eredetű alkalmazást azonosítottak, ami azt bizonyítja, hogy a kiberbűnözők egyre inkább használják a legálisnak tűnő Android szoftvereket rosszindulatú kódjaik terjesztésére.

A legtöbb esetben a rosszindulatú programok a felhasználók pénzügyi információit célozzák. Pontosan ez volt a helyzet például a Carberp trójai mobil verziójával, amely Oroszországból származott. Ez a vírus ellopja a felhasználók bejelentkezési adatait, miközben azokat egy bank szerverének küldik. Szakértők szerint a legtöbb rosszindulatú androidos alkalmazást Oroszországban írják.

A fertőzések elkerülésére érdemes követni a következő biztonsági ajánlásokat:
-Ne aktiválja a "feljesztői üzemmódot" a készülékén!
-Ne telepítsen harmadik féltől származó applikációkat!
-Csak hivatalos csatornákból származó alkalmazásokat telepítsen!
-Ha telepít egy új alkalmazást, gondosan tnaulmányozza, hogy az milyen jogokat kér!
-Használjon védelmi szoftvert!

forrás: technet.hu

Megkerülik a gyártók a Windowst

Nem lesz túl boldog a Microsoft, ha a hardvercégek ügyesen végrehajtják a Windows ellen intézett lázadásukat, amelyben az Android kapja a főszerepet. A laptopok és hagyományos asztali gépek gyártói elhatározták, hogy a Windows 8 mellé még egy operációs rendszert is feltepítenek, mert a Microsoft kínálata még szegényes, az Android szoftvertboltja azonban tele van olyan appokkal, amiket érintőkijelzőre terveztek.

Alig van olyan cég a pc-iparban, amelynek ne lenne tapasztalata az Androiddal, tehát nem egy ismeretlen területre kell belépniük. Hogy csak a legnagyobbakat említsem, a Lenovo, az Acer, a HP, a Samsung és a Dell is évek óta gyárt androidos tableteket és okostelefonokat, nyilván van androidos fejlesztésekkel foglalkozó csapatuk. Helyzetüket az is könnyíti, hogy az Intelnek megjelentek a mobil eszközökbe szánt processzorai, tehát vannak olyan hardveres platformok, amiken a Windows 8 és az Android egyaránt futtatható.

A január elején kezdődő CES 2014 kiállítás érdekes látnivalói lesznek ezek az új hibridek, amiket egyesek a "pc plus" kategóriába soroltak be. Néhány eszközön csak szoftveresen emulálják majd az Androidot, tehát az appokat egy Windowson futó programon belül kell elindítani. Ez rontja a teljesítményt, de legalább nő az érintőkijelzőre szánt appok száma. Lesznek azonban olyan gépek is, amelyek egymás mellett futtatják a két operációs rendszert, és egy pillanat alatt átléphetünk egyikből a másikba – mondta Patrick Moorhead, a Moor Insights & Strategy vezető elemzője.

Más helyzet

Egyszerű lenne megoldani, hogy amikor a felhasználó egérrel és billentyűzettel ül az Android elé, akkor rendszer egy másik, asztali nézetet töltsön be. Ilyenkor ugyanis nincs szükség az érintőkijelzős nyomkodásra optimalizált óriási ikonokra, elnagyolt menükre. De a gyártóknak nem kell, hogy emiatt fájjon a fejük: ha olcsón akarják helyettesíteni a Windowst, akkor ott a Google másik rendszere, az ingyenes Chrome OS.

Ezt a rendszert most a legolcsóbb laptopokra és asztali gépekre telepítik fel, és az Egyesült Államokban nagyon népszerűek: egy elemzés szerint a 2013-ban eladott laptopok ötödén Chrome OS futott. Gyakorlatilag ezek az új netbookok, azzal a lényeges különbséggel, hogy nem a Windowst erőltetik rá a gyenge gépekre, hanem a kimondottan webes működésre, online szolgáltatásokra belőtt Chrome OS-t. Arra számítunk, hogy a CES-en nemcsak a pc plus kategória bukkan fel, hanem a Chrome OS alapú gépekből is többet fogunk látni. Az LG már be is jelentett egy új asztali egybegépet, amin Chrome OS van. 

Hogy mihez kezdhet a Microsoft az ellene lázadozó gyártókkal? Idén kiadott egy komolyabb frissítést a Windows 8-hoz, hogy kijavítsa a kezelőfelület fő hibáit, de Moorhead szerint ez nem elegendő, további finomítások szükségesek. Csakhogy a gyártók találtak más megoldást.

Az Androidé a táblagép piac

2010-es megjenelése után valósággal letarolta a piacot az iPad. Az Apple táblagépe hosszú ideig harcolt az androidos modellekkel, ám mára kiderült, hogy így sem volt esélyük a kaliforniai gyártó által készített tableteknek. A Strategy Analytics felmérése szerint ugyanis a  Google rendszerével érkező készülékek a táblagépes piac 67%-át uralják. Mögöttük az Apple emblematikus készülékei jönnek jelentős lemaradás után 28%-al. Utolsó helyre a Windows-os modellek futottak be elhanyagolható, 4,5%-os részesedéssel.

Bár az androidos modellek sikere elsősorban a rengeteg gyártóban rejlik, akik valósággal elárasztották a készülékeikkel a piacot, Peter King az elemző cég táblagépekkel foglalkozó divíziójának vezetője szerint leginkább a friss iPad modellek hiánya miatt sikerült ekkora szeletet kihasítaniuk a tortából az Apple-el szemben a konkurenseknek.

forrás:wikitech.hu

Tizenkétezerféle androidos eszköz van világszerte

Az iOS és Android fejlesztés összehasonlításakor az alapvetések egyike, hogy a Google operációs rendszerénél erős készülék- és szoftvertöredezetttségre kell számítani, a kódkészítést és a tesztelést is nehezíti, hogy megszámlálhatatlanul sok variáció van piacon. Az OpenSignal idén is igyekezett számokba önteni az Android-univerzumot.

Az Apple termékbejelentéseinek elmaradhatatlan része, amikor az iOS installált bázis egységét vetik össze a Google Android szilánkosra tört formájával. A vélekedés szerint emiatt az egységesség miatt lehet az iOS-re simábban futó, jobb minőségű alkalmazásokat írni, valójában persze ennek az oka a platform által támasztott korlátozásokban, megkötésekben keresendő. A nem laikus közönség pontosan tudja, hogy évek óta minden Android SDK tartalmazza a visszafelé kompatibilitáshoz szükséges librarykat, így a legtöbb felhasználót nem üti szíven, hogy két vagy akár három generációval lemaradtak, hiszen az appok szintjén szinte mindent megkapnak és a funkciók, újdonságok nagy része működik régebbi rendszereken is. A másik oldalon hasonló a helyzet, ugyan az iOS-en frissíti az Apple 2-3 évre visszafelé a készülékeket, de egy két generációval öregebb modellen az új képességek zöme nem lesz elérhető.

Szoftver, gyártói módosítás, kijelzőméret, hardverelemek

Az Android esetében a szoftveres különbségek jelentik fejlesztői szemmel a legkisebb problémát, sokkal nagyobb gond, hogy a különböző gyártók még mindig egyedi átalakításokat, finomhangolásokat végeznek a saját kiadásaikon. Egyrészt megjelenés szempontjából is többletmunka, ha el kell készíteni egy TouchWizhez, egy Sense-hez és a Holóhoz is a felületet például, illetve sok esetben a motorháztető alatt is sok a különbség. A rutinos fejlesztők épp ezért nem csak a verziókra, hanem a gyártók megoszlására is odafigyelnek.

a cikk a hwsw.hu-n folytatódik.

Az Android júniusban: Első helyre lépett a Jelly Bean

Átvette a legnépszerűbb verzió trónját a 4.1 Jelly Bean.

37,9%-al átvette a vezetést a legnépszerűbb Android verziók között a  Jelly Bean. A Google 2012-es operációs rendszere a jelenleg 34,1%-on álló “nagy öreg” Gingerbread-et nyomta le, mely 2010-es megjelenése óta gyakorlatilag letaszíthatatlan volt. Ennek oka, hogy sok, igazán népszerű androidos készülék olyan hardverrel rendelkezik, mely képtelen elfuttatni az energiaigényesebb Ice Cream Sandwich-et vagy Jelly Bean-t. Szerencsére a beépített komponensek fejlődnek, így mára nem okoz gondot az Android 4.1 illetve 4.2 futtatása.

A harmadik helyet a 4.0 vagy ismertebb nevén az Ice Cream Sandwich szerezte meg 23,3%-al, míg az összes egyéb kiadás népszerűsége már az 5%-ot sem éri el. Jól jellemzi ugyanakkor az Android problémáját ez az eset, hogy egy rendszernek közel 1.5 évre van szüksége az első helyhez, hiszen a sokkal kontrolláltabb iOS illetve Windows Phone esetében egy “trónváltás” mindössze néhány hónap alatt lezajlik.

forrás:wikitech.hu

Kikerült az androidos biztonsági hibát kihasználó példakód

Mindenki számára elérhető a múlt héten bejelentett komoly androidos biztonsági sebezhetőséget kihasználó példakód. A Google ugyanakkor bejelentette, hogy a javítás március óta a gyártóknál van, a frissítés leküldése a felhasználók telefonjaira immár a vállalatok felelőssége.

Elkészült és mindenki számára elérhető a súlyos androidos biztonsági rést kihasználó példakód, amelynek birtokában a potenciális támadók anélkül módosíthatják a hivatalos alkalmazásokat, hogy a rendszer vagy a felhasználó ezt észrevenné. Az apktool névre keresztelt script kibontja az aláírt telepítőcsomagot, majd módosítás után úgy tudja azt újra összeállítani, hogy az eredeti aláírást a rendszer továbbra is érvényesnek fogadja el.

A szerző Olivia Fora állítása szerint a scripttel újracsomagolt támadó kódot a Google-féle biztonsági szoftverek jelenleg nem ismerik fel, a megfelelően preparált telepítő minden gond nélkül lefutott a tesztkészüléken, a támadó kód pedig aktív maradt. Mint ismeretes, a Google Bouncer technológiája a Play Store-ba feltöltött alkalmazásokat vizsgálja virtualizált környezetben, a gyanús viselkedést mutató appokat pedig törli a piactérről. Az Android Jelly Bean 4.2 óta pedig a rendszer része a Verify Apps funkció is, amely a Play Store-on kívül telepített alkalmazásokat tudja megvizsgálni. Fora szerint sem a Bouncer, sem a Verify Apps nem jelzett biztonsági problémát a tesztalkalmazás esetében.

Megkerülhető az aláírás

Az Androidon minden alkalmazást aláírás véd, amely elvileg szavatolja, hogy a telepítőcsomag (APK) kódját nem módosították, valóban az kerül fel a készülékre, amit a fejlesztő az alkalmazás-piactérre feltöltött. A kriptográfiai aláírásellenőrzés azonban hibás, ennek kiaknázása lehetővé teszi támadók számára, hogy a rendszer számára láthatatlan módon, az eredeti, érvényes aláírás megtartása mellett módosítsák egy alkalmazás kódját, tetszőlegesen. Magyarul az aláírás és az APK tartalma közötti kötelék megbontható, így adott elfogadott aláírás mellett tetszőleges kód futtatható a rendszeren. A hiba roppant egyszerű, az aláíró (és az aláírást ellenőrző) algoritmus minden fájlhoz hash-t készít, több ugyanolyan nevű állomány esetében azonban csak a legutolsót veszi figyelembe. Ha a támadó meg tudja oldani, hogy az APK futtatásakor ne az eredeti, hanem a módosított második állományt használja, akkor nyert ügye van.

A biztonsági problémát súlyosbítja, hogy ilyen módon nem csak a felhasználói alkalmazások, de a beépített rendszerprogramok is támadhatóak-felülírhatóak, vagyis akár "system" szintű jogosultsággal is lefuthat az idegen kód, ami néhány fogással egészen root jogig bővíthető, ennek birtokában pedig a támadó már a telefonon tárolt összes adathoz, a készülék összes funkciójához hozzáfér.

Már javítva? Várjunk csak...

A Google közlése szerint a hibát már az év elején javították az Androidban, a megfelelő frissítést pedig március során elküldték a gyártópartnereknek és a mobilszolgáltatóknak, megfelelő tesztelés után ők illetékesek a telefonok biztonsági frissítésében. Ez pedig eléggé súlyos problémát jelent, az androidos telepített bázis nagy része már régen nem kap sem biztonsági, sem egyéb frissítéseket, kérdéses, hogy az érintett gyártók (és érintett eszközök) mekkora arányban kapják meg a jövőben a megfelelő támogatást.

A támadás kivitelezéséhez az szükséges, hogy a felhasználó a módosított APK-t letöltse a telefonjára és lefuttassa azt. Emiatt elsősorban a Play Store-on kívülről szerzett alkalmazások lehetnek gyanúsak, de maga a Play Store is támadható marad. Ha a támadó megszerzi például a hálózati forgalom fölötti ellenőrzést, akkor elképzelhető, hogy a bolt és a telefon közé ékelődve leküldheti a készülékre a módosított telepítőcsomagot, amely a felhasználó számára transzparens módon települ is. Az utóbbi forgatókönyv tömegesen nem használható, célzott támadásokhoz azonban értékes lehet.

forrás:hwsw.hu

1 - 20 / 50 tétel megjelenítése.
Tételek oldalanként 20
of 3

Oktatási hírek Oktatási hírek

A <em>android</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Naptár Naptár

csütörtök

30

2017.03.30.
H K Sze Cs P Szo V
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ezen a napon nincsenek események.
Idő Cím Típus  
Ezen a napon nincsenek események.
0 tétel megjelenítése.

Cimkefelhő Cimkefelhő