Fontos linkek Fontos linkek

  • WEB mail
  • Telefonkönyv
  • PTE
  • PMMK
  • ETR

Állásajánlatok Állásajánlatok

A <em>embedded system</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Kiemelt hírek Kiemelt hírek

A <em>embedded system</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Hírek Hírek

A <em>embedded system</em> cimkéjű tartalom.

Mentor Graphics webinar

Ethernet has long been present in the computing world as a low cost and high speed interface for networked computers. Car makers have now adopted Ethernet, to cover a wide range of in-vehicle applications, such as diagnostics, multi-media, surround cameras, ADAS functions, ECU Gateway backbones and more.

In this webinar, you will learn:

  • What are the use-cases for Ethernet in a vehicle
  • How to move communication from other protocols to Ethernet
  • How AUTOSAR and Ethernet networks work together
  • Use cases such as DOIP (Diagnostics over IP) and AVB (Audio-Video Bridging)

April 16 2015 10:00 AM – 11:00 AM US/Pacific

Register for the live event and if you are unable to attend we will notify you when the archived recording is ready for viewing.

Presented by: Ahsan Shamim, Mentor Graphics

Mikrotik router képzés a Linux Akadémián

A mai ingyenes, online képzésen egy tőlünk eddig szokatlan területre merészkedünk: a MikroTik routerek világába.

Ezek az eszközök az otthoni használattól egészen az internet szolgáltatói hálózatokig széles körben használtak és messze jobbak, többet tudnak mint a legtöbb azonos árkategóriában kapható társuk.

Én ezekkel dolgozom már sok éve: kisebb ISP hálózat (benne sok WiFi bázis és végpont) kialakításától a vállalati környezetig mindenhol használom ezeket az eszközöket.

Ma az otthoni illetve kisvállalati WiFi Router kialakítás alapjait tanulhatod meg: az RB951G-2HnD készüléken megmutatom, hogyan állítsd be azt két internet kapcsolathoz, hogyan konfigurálj be egy alap tűzfalat és állítsd be a WiFi AP-t.

Regisztrálni itt lehet.

Szoftverrel nyúl az IoT alá az ARM

Az ARM szerint az IoT terjedését a platformok hiánya fogja vissza, így viszont a cég processzorai sem fogynak. Készít tehát a cég egy platformot, és nagy részét ingyen szét is osztja, csak robbanjon már be a piac - és nem mellékesen az ARM legyen a platform ura.
Bemutatta saját IoT szoftverplatformját a brit ARM Holdings. A cég eddig elsősorban a processzorokhoz kötődő szellemi tulajdon licencelésében utazott, azonban most elérkezettnek látja az időt ahhoz, hogy előrelépjen, az új cél egyenesen platformszállítóvá válni. Ehhez a cég egy teljes megoldást fejlesztett, amelybe nem csak az internetre kötött eszközök, hanem az azok fölötti menedzsment- és aggregációs réteg is beletartozik.

Mi az mbed?

Az ARM mbed névre keresztelt platformjának alapja egy pehelysúlyú operációs rendszer, az mbed OS, amely a beágyazott processzorokon fut, és az adatgyűjtést, kommunikációt és egyéb feladatokat tudja ellátni, valamint képes futtatni a gyártó által fejlesztett egyedi alkalmazásokat is. Az mbed OS egy kifejezetten alacsony fogyasztáshoz  tervezett rendszer, amelyet az ARM közvetlenül a Cortex-M sorozatú processzorokhoz írt. A rendszer támogatja az összes alacsony szintű kommunikációs szabványt és protokollt, ami az elemek rendszerbe szervezéséhez szükséges, a Bluetooth-tól a Zigbee-ig, a Wi-Fi-től a Threadig. A rendszer része az alkalmazások futtatókörnyezete is, a megfelelő könyvtárakkal, így tényleg viszonylag egyszerű erre alkalmazásokat írni.

A második, fontosabb építőkocka a központi irányítórendszer, a backenden futó Device Server. Ez ugyanazt a nyelvet beszéli, mint az eszközökön futó mbed OS, és képes azokat rendszerben, egységesen kezelni - ez itt a valódi hozzáadott érték. A Device Server nevének megfelelően a szerveroldalon fut, feladata összekötni az IoT-eszközök kommunikációját a különböző web service-ekkel. Az ARM koncepciójában a Device Server nem az otthoni PC-n vagy a gardróbban található házi szerveren fut, hanem egy felhős rendszeren, üzemeltetését és tulajdonságait is ehhez szabta a fejlesztő. Az IoT-implementáló a Device Server kimeneteire akaszthatja rá saját szerveroldali alkalmazását és adatbázisát, közvetlenül a "vadon élő" eszközökhöz nem kell hozzáférnie.

Az ARM elképzelése szerint ezzel a két, általánosan használható építőkockával nagyon leegyszerűsödhet az IoT rendszerek kifejlesztése és implementálása, ezzel olcsóbbá és nem utolsó sorban általánosan kompatibilissé válnak az eszközök - persze csak ha mind mbedet használnak.

Folyik a helyezkedés

A PC után a webes kereső, a kereső után a közösségi oldal, majd az okostelefon, majd a tablet. Ezek voltak az elmúlt pár évtized nagy informatikai dobásai. A következő az IoT lehet, vagyis az internetre csatlakozó "dolgok", okosórák, termosztátok, garázskapuk világa. Az IoT ígérete, hogy egyszerű használati tárgyakba és az infrastruktúrába processzorokat és szenzorokat építve új képességek, új lehetőségek nyílnak meg - ahogyan a PC-k is vadonatúj, korábban sosem tapasztalt képességeket kaptak az internet segítségével.

Az IoT azért nagyon izgalmas terület, mert az iparági szereplők egybevágó álláspontja szerint óriási robbanás előtt áll, azonban egyelőre senkinek sincs meghatározó pozíciója, jelenleg zajlik a hídfőállások kiépítése a csatákhoz. Vannak ugyan jelenleg is fontos és kevésbé fontos gyártók, illetve platformok, a növekedés beindulásával azonban egy jól időzítő, jól helyezkedő, jó termékkel előálló új szereplő is pillanatok alatt elhalászhatja a piacot előlük - ahogy ez például az okostelefonos piacon oly látványosan le is zajlott.

A szereplők az Inteltől a Google-ig, az Apple-től a Samsungig ennek megfelelően egyelőre helyezkednek, partnereket gyűjtenek, szövetségeket kötnek, és leginkább kivárnak. Nem tiszta ugyanis egyelőre, hogy mi lesz az IoT igazi "killer appja", az a felhasználási forgatókönyv, amely majd az egész piacot berobbantja és ami miatt a fogyasztók elkezdik vásárolni az ilyen termékeket. Egyelőre maga a hálózatba kötött tárgyak koncepciója nem eléggé vonzó, a létező felhasználási módok nem eléggé népszerűek, de a várakozások szerint ez rövid időn belül változhat.

A piac beindulását követően kritikus fontosságú lesz, hogy melyik platform tud dominánssá válni - mi lesz az IoT Windowsa vagy Androidja. Az okostelefonokhoz, személyi számítógépekhez és a legtöbb IT-területen, úgy az IoT-ben is az ökoszisztéma rejti az igazi hozzáadott értéket: az egymással kommunikálni tudó eszközök, az egy protokollt, API-szettet követő, rendszerbe szervezhető részelemek keltik életre a koncepciót. Azt pedig már korábban láttuk, hogy az ilyen piacokon a platform tulajdonosa a király: kézben tartja a fejlesztési irányokat, ügyes stratégiával pedig minden más szereplő hozzáadott értékét marginálissá építheti le - mint tette azt a Google az okostelefonok esetében.

ARM mbed: hamarosan

A bejelentés szerint a platform még fejlesztés alatt áll, az mbed OS várhatóan még idén fejlesztői előzetes állapotba kerül és a partnerek elkezdhetik a munkát vele, az első főverzió várhatóan 2015-ben lesz elérhető. A Device Server azonban már készen van, az API-k már véglegesek, az IoT-szállítók pedig megkezdhetik a webes szolgáltatásaik felkészítését az mbed fogadására. Az ARM a licencelési feltételeket is közölte, az mbed OS ingyenesen licencelhető, a Device Server azonban csak fejlesztői verzióban díjmentes. Az ARM azonban kimondta, hogy nem a szoftveren és a platformon szeretnének meggazdagodni, a cégnek pontosan elegendő az egész alatt futó alacsony fogyasztású ARM processzorok után befolyó bevétel, a platformmal inkább a piacot rúgná be a gyártó, és mintegy mellékesen lenne a platform atyja és ura.

forrás:hwsw.hu

Intel Edison - SD kártya méretű számítógép az Intel-től

Az Intel tavaly megtervezte, legyártotta és néhány hónappal ezelőtt bejelentette a viselhető számítástechnikai eszközökhöz szánt, apró Quark processzort. Most pedig bejelentette, hogy a processzort "feldíszítve" megszületett az Edison, a hihetetlenül apró méretformátumú dual-core PC.

A CES 2014-en a vállalt vezérigazgatója, Brian Krzanich mutatta be az SD kártya méretű számítógépet. Címszavakban: új, 22 nanométeres Dual Core Intel technológia, Linux operációs rendszer, ultra alacsony fogyasztás, beépített WiFi és Bluetooth stb.

A részletek itt és itt.

forrás: hup.hu

A Raspberry Pi sikere a fejlesztőket is meglepte

A miniatűr számítógépről 2011 májusában közölte az első videót a BBC, és néhány hónappal később már világossá vált, hogy az eszközből a tervezettnél jóval többet adhatnak el.

Először 10 000 darabra növelték a legyártandó mennyiséget, majd tavaly februárban már az első értékesítési napon ennek a tízszeresére érkezett megrendelés. A fejlesztők - érthetően - teljesen megdöbbentek, a kiszállítás akadozott. A Raspberry Pi sikere pedig töretlen, eddig több mint 700 000 darabot értékesítettek belőle. A projekt célja az volt, hogy felkeltse a fiatalok érdeklődését a számítógépek és a programozás iránt, ezért a miniatűr számítógépeket elsősorban az iskoláknak ajánlották. A hír azonban futótűzként terjedt el, s végül már nem csak a diákok érdeklődtek az új termék iránt.

"A start előtt egy héttel elvittük az eszközt az egyik iskolába és a gyerekek megőrültek érte. Persze az is szívbemarkoló lett volna, ha semmilyen érdeklődést nem mutattak volna. A gyerekek azért kezdenek el programozni, mert ezáltal uralmuk alá hajthatják egy gép működését, ez annak az érzésnek a hatalma, amikor egy számítógépet rávehetünk arra, hogy egy bizonyos dolgot csináljon" - emlékezett vissza a kezdetekre Eben Upton, a Raspberry Pi alapítvány társalapítója.
 

forrás: sg.hu

Appokat készíthetnek a fejlesztők a Ford autókhoz

A Ford jelentős lépést tett autóinak okossá tétele felé, az OpenXC valódi platformmá változtatja a járműveket és tényleg újszerű lehetőségeket ad a fejlesztők kezébe. Az okosautók világa gyorsan fejlődik, igaz most még csak ott járunk, hogy az autó által adott szignálokat kiolvasva, adatokat elemezhetünk.

A Ford hosszú ideje futtatja már fejlesztői programját, s generációk óta látni is lehet az audio- és navigáció funkciók területén az újdonságokat, az OpenXC projekt viszont mélyen e mögé nyúl és lehetőséget ad a fejlesztőknek arra, hogy a jármű egyébként is működő szenzorainak, eszközeinek adatait is használják. Elvileg hozzáférhető akár minden visszajelzés a futóműből is vagy a motor részeiből a fedélzeti számítógép diagnosztikai portján keresztül. Miután a fejlesztők építettek egy interfészt, amit nyílt forráskódú elemekből bárki megtehet, egyszerűen kapcsolható bármilyen külső intelligencia, szoftver a rendszerhez, lehet például Androidot adni felső rétegként.

Természetesen amennyiben külső fejlesztők szoftveresen hozzáférnek kritkus adatokhoz, az biztonsági kockázatot jelenthet. Éppen ezért a Ford egyelőre a szenzorok, fedélzeti számítógépek felé írási jogosultságot semmilyen esetben nem ad, az adatok kizárólag kiolvashatóak, és a platformon izolálva vannak a hardverelemek, semmilyen módon nem lehet tönkretenni azok. Egy okostelefon szoftverének buherálásakor még elfogadható veszteség, ha az állítgatás végeredményeképp a mobil működésképtelen lesz, ezt a köznyelv “brickelésnek” nevezi. Egy 5-10 millió forintos autó esetében viszont ezt a luxust nem szeretné megengedni magának senki.

forrás: hwsw.hu

"Lepottyant" a gyártósor végéről az első Raspberry Pi "A" modell minta

A Raspberry Pi projekt bejelentette, hogy ugyan egy kissé megcsúszva, de megérkeztek a gyártósor végéről a Raspberry Pi "A" modelljének első mintapéldányai. Ennek egy hónappal hónapokkal ezelőtt kellett volna a tervek szerint megtörténnie, de akkora az igény a "B" modellre, hogy nem tudták a tervet teljesíteni anélkül, hogy a "B" modellel lemaradásba ne kerültek volna. Az igény a Rpi-re "őrült", nagyobb mint azzal a projekt előzetesen kalkulált. Az egyik disztribútor, a Farnell azt közölte, hogy 429 ezer darab "B" modellt adtak el. Az RS még nem közölt számokat, de nem sokkal kevesebbet adtak el ők is.

Visszatérve az "A" modellre... Abban különbözik a jelenlegi "B"-től, hogy fele annyi memória - 256MB - található rajra, hiányzik róla a LAN port és kettő helyett csak egy USB porttal rendelkezik. Cserébe viszont kevesebb energiával is beéri és olcsóbb. A projekt szerint az "A" modellre elsősorban automatizálás, robotika, vezérlés területről jelentkezik majd igény, de azoknak is költséghatékony választás lehet, akik nagyon olcsó médiaközpontot akarnak építeni.

Az "A" modell várhatóan a jövő év elején kerülhet fel a disztribútorok kínálatába. Az "A" modellt a Sony Pencoed-i (Wales) üzemében gyártják majd.

Részletek itt.

forrás: hup.hu

Oktatási hírek Oktatási hírek

Naptár Naptár

hétfő

18

2017.12.18.
H K Sze Cs P Szo V
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ezen a napon nincsenek események.
Idő Cím Típus  
Ezen a napon nincsenek események.
0 tétel megjelenítése.

Cimkefelhő Cimkefelhő