Fontos linkek Fontos linkek

  • WEB mail
  • Telefonkönyv
  • PTE
  • PMMK
  • ETR

Állásajánlatok Állásajánlatok

A <em>google</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Kiemelt hírek Kiemelt hírek

A <em>google</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Hírek Hírek

A <em>google</em> cimkéjű tartalom.

Megnyitja gépi tanulási rendszerét a Google

Kutatási és termékfejlesztési projektekben is szabadon felhasználható a Google TensorFlow névre hallgató gépi tanulási technológiája. A többek között a vállalat beszédfelismerő megoldása mögött dolgozó rendszert a vállalat Apache 2.0 licenc alatt tette közzé.

Megnyitja gépi tanulási technológiáját a Google, a TensorFlow névre hallgató, második generációs motort tegnap óta bárki igénybe veheti. A deep learning rendszer DistBelief néven futó előző generációját a keresőóriás olyan szolgáltatásai mögé állította, mint a Google Photos intelligens képkeresője, képcímkézője, a vállalat beszédfelismerője vagy a tanult fogalmak alapján sokszor inkább rémálomba illő képeket generáló DeepDream. A nemrég bejelentett automatizált email-válaszok szintén a gépi tanulásra építenek. A DistBelief ugyanakkor túl sok ponton támaszkodott a vállalat saját, belső infrastruktúrájára ahhoz, hogy külső fejlesztők vagy kutatók használhassák.

A TensorFlow-nál ezt a vállalat már tudatosan korrigálta, elérhetővé téve azt minden érdeklődő számára. A cég szerint a technológia szinte bármilyen területen felhasználható, számos platformon. A Google gépi tanulásért felelős Brain Team csapatának műszaki vezetője Vincent Vanhoucke szerint a C++-ban készült gépi tanulási rendszer Intel processzorokon, illetve Nvidia GPU-kon is használható, illetve az Android, iOS és OS X rendszereket támogatja. A TensorFlow-hoz egy Python frontend is tartozik, amely többféle Pyhtonra építő eszközzel is bevethető, mint a Numpy vagy az iPython Notebook.

Bár ingyen teszi elérhetővé technológiáját, a lépésből az arra lecsapó vállalatok mellett a Google is profitál majd: a nyílt forrású rendszert a cég reményei szerint ugyanis a felhasználók is tovább csiszolják majd, a köré épülő, egyre növekvő közösség pedig jóval tempósabb fejlődést jelent, mintha a vállalat továbbra is csak saját maga dolgozna az eszközön.

Nyílt forrású deep learning rendszerekkel már korábban is találkozhattunk, a Google lépése ugyanakkor kiemelten fontos. Ahogy Chris Nicholson, a hasonló területen dolgozó Skymind startup Wired által megszólaltatott vezetője fogalmaz, a keresőóriás öt-hét évvel előrébb jár a gépi tanulás terén, mint konkurensei, a technológia megnyitása így másoknak is komoly lendületet adhat.

A vállalat a hozzá tartozó eszközökkel, leírásokkal és példakóddal kiegészített önálló libraryként, Apache 2.0 licenc alatt teszi elérhetővé a rendszert, így azt bármilyen intézmény szabadon használatba veheti.

forrás:hwsw.hu

Végre: itt az offline Google Maps

A cég még a Google I/O fejlesztői konferencián jelentette be, hogy hamarosan hivatalosan elérhetővé válik a Maps szolgáltatás használata internetkapcsolat nélkül is. Ugyan erre korábban is tett próbálkozást a Google, az implementált részmegoldásokat többször is eltávolította a cég a mobilos alkalmazásból, vagy legalábbis nehezen elérhetővé tette azt.

A most bejelentett offline funkció azonban végre teljes támogatást élvez, és a lehetőségekhez mérten teljes funkcionalitást is biztosít. Ez azt jelenti, hogy a letöltött térkép-részleteket nem csak megnézni lehet, hanem kérhetünk navigációt, kereshetünk a lementett adatbázisban, sőt, az egyes helyek információs kártyáit is elérhetjük (nyitvatartási idő, értékelések, telefonszámok).

A térképek letöltésére több formában is lehetőség van. Az egyes helyek adatlapján is van elvégezhető a mentés, de a menüből is elérhető ugyanez az "offline areas" menüponton keresztül, ilyenkor kiválaszthatjuk a mentésre szánt területet. A letöltést követően a Maps okosan igyekszik kezelni az offline-online mód közötti átmenetet - míg stabil internetkapcsolat áll rendelkezésre, addig a friss adatokkal dolgozik az alkalmazás, amikor azonban gyenge a jel vagy (például roaming miatt) elveszítjük az adatkapcsolatot, automatikusan offline módra vált. Ugyanez fordítva is működik, a kapcsolat helyreállását követően újra online módba kapcsol az alkalmazás. Ez úgy tűnik azt jelenti, hogy ez a megoldás nem lesz majd jó arra, hogy a szűkös adatcsomaggal spóroljunk, ha net van, nem aktiválódik az offline mód.

Az offline mód hiánya egészen abszurd volt egy olyan alkalmazás esetén, amelyet kimondottan tájékozódásra használunk - tehát pont idegen területen jön segítségül. Az Egyesült Államokat leszámítva pedig az idegen terület szinte automatikusan a mobilnet elvesztését is jelenti - a fejlődő országokban azért, mert a mobilos lefedettség nem tökéletes, Európában pedig azért, mert egy órányi autózással már könnyedén egy szomszédos országban találjuk magunkat, messze a honi hálózattól.

A fejlesztést első körben a Google Maps androidos kiadása kapja meg, a cég fokozatos bevezetést ígér, így napok, vagy akár hetek is eltelhetnek, amíg a frissítés megérkezik a telefonokra. Földrajzi korlátozás azonban nincs, tehát egyes országok nem kapnak most kivételezett státuszt. A következő körben az iOS-es eszközökön is implementálni fogja a funkciót a Google, a jövőben pedig további funkciókkal egészül majd ki az offline mód.

forrás:hwsw.hu

Új mobilokat mutatott be a Google

Nagyszabású rendezvényen jelentette be a Google legújabb mobiljait, a legújabb Androidot, a Marshmallowt, és a Chromecast új modelljeit. A köszöntő szavakat természetesen a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai mondta el.

A szokásos statisztikákat sorolta az elején, ma már 1,4 milliárd aktív androidos készülék van a világon, és reményei szerint jó úton haladnak, hogy hamarosan a második milliárdot is elérjék. Sundar Pichai talán meglepetést is tartogat a végére, hiszen a Pixel csapatot emlegette, ami azt jelentette, hogy bemutathatják a Pixel C tabletet. Ez meg is történt, De erről később, előbb jött David Burke, az Android fejlesztőcsapat vezetője, hogy a mobilokról beszéljen.

Nem meglepő módon tényleg két mobilt jelentett be a Google, a Nexus 5x-et és a Nexus 6P-t. Először a 6P-ről esik szó. A Nexus P6-ról majdnem kiszivárgott minden az elmúlt napokban. Nem újdonság, hogy 5,7 hüvelykes WQHD 518ppi AMOLED a kijelzője, a hangszórók is a készülék előlapján vannak. Brutálerős gépet tettek bele, egy nyolcmagos Qualcomm Snapdragon 810 v2.1 processzort és az egész készüléket egy 3450mAh-s akkumulátor működteti.

A Huawei is csatlakozott a Nexus P6-tal az USB Type C forradalomhoz, ami ugye azt jelenti, hogy bármilyen irányban csatlakoztatható a töltőkábel. Olyan gyorstöltőt is tettek bele, amellyel 10 perces töltés után hét órányi üzemidőre is fel lehet tölteni a telefont.

Nem maradhat el az ujjlenyomatolvasó sem, hiszen az új Android támogatja ezt a rendszert. A mobilt tehát az ujjlenyomattal lehet majd feloldani, ezt a szenzort ők Nexus Imprintnek nevezik. Kamerája is jobb lett az elődökénél, David Burke egyenesen azt mondja, hogy a legjobb kamera, amely valaha Nexus készülékbe került. 12,3 megapixeles a hátlapi és 8 megapixeles az előlapi kamerájával lehet 4k és high-frame-rate lassított felvételeket is készíteni, valamint lézeres autófókusz segít gyorsabb és jobb képeket készíteni. Annyira biztosak a kamera minőségében, hogy iPhone-okkal, a 6 és 6s Plus modellekkel hasonlítja össze a készített képeket.

A Nexus 5x-ről is sok minden kiszivárgott az elmúlt időszakban. Azt már eddig is lehetett tudni, hogy az LG gyártja ezt a mobilt is. A Google és az LG már több Nexus készüléknél is együttműködött, népszerű mobilokat gyártottak együtt. Ezt az együttműködést viszik most tovább az 5x mobillal, amely nem is a tavalyi, hanem a két évvel ezelőtti Nexus irányát követik.

Dizájnjában nincs is olyan nagy különbség a Nexus 5-tel, kicsivel nagyobb a kijelzője, 5 hüvelyk helyett 5,2 hüvelykes lett. Qualcomm Snapdragon 808 processzort kapott, 12,3 megapixeles hátlapi és 5 megapixeles előlapi kamerát.

Mályvacukor, vagyis az Android 6.0
 

Hirtelen váltással az új operációs rendszer új trükkjeit is megmutatták. Már májusban bemutatták az első képeket az új Androidról. Akkor azt lehetett tudni róla, hogy főleg a felhasználói élményen szeretne újítani. David Burke bemutatott néhány trükköt is. Például hangkeresést már zárolt képernyőnél is lehet használni. Ha az ujjlenyomatolvasó szenzorra kattintunk kétszer gyors egymásutánban, akkor felébred a mobil, és feloldja a kijelzőt. A töltöttségjelző mutatja, hogy gyorstöltés módban vagyunk-e, és mennyi van még a teljes töltöttségig.

Van egy alkalmazásajánló, amely megpróbálja kitalálni, hogy milyen appot akarunk megnyitni, és azt teszi a lista tetejére, hogy könnyebben megtaláljuk.

A Google Now használhatóságán is javítanak. Ezt néhány éve vezette be a Google, lényege hogy mindenféle tippet, tanácsot ad tevékenységünk, naptári bejegyzéseink, kereséseink, helyzetünk alapján. Ha például repülőjegyet veszünk, akkor a mobil kijelzőjén megjelenik, hogy mikor kell kiérni a reptérre, várhatóan késik-e a gép, és hogy milyen lesz az idő a célállomáson.

Elvileg azt is meg tudná mondani, hogy ha egy mozi előtt haladunk el, hogy milyen filmeket játszanak aznap este, de ez a gyakorlatban nem igazán működött Magyarországon. A tervek szerint ennél jóval többre is képes lesz a Google Now, ami ezentúl egyébként Now on Tap névre hallgat. Ezentúl bármilyen alkalmazásban lehet használni, például ha a csetablakban megjelenik egy étterem neve, arra kattintva (vagy inkább hosszan nyomva), máris rákereshetünk az étteremre, nyitvatartására és egyéb információkra.

Csak online vásárolhatóak meg

A Nexus 5x És 6P csak online lesz megvásárolható, szolgáltatóknál egyáltalán nem fogja árusítani a Google. Ezzel a cég visszatér a Nexus One üzletpolitikájához, az első Google-mobil különlegessége az volt, hogy csak online lehetett megvenni. Ezzel persze szűkítették is azt a kört, akik megvásárolták a mobilt, hiszen a többség azért inkább bemegy a szolgáltatóhoz és az ott lévő készülékekből válogat.

A következő készülékek nem voltak ennyire exkluzívak, azokat már szolgáltatóknál is megvehette földi halandó. Miért tér most vissza a cég a csak online értékesítéshez? Talán a Google Store-t szeretnék felfuttatni, hogy ne csak a mobilokat vegyék az emberek, hanem a cég többi termékét is, mint a Chromecastot, Chromebookot. És mi vonzaná jobban oda a vásárlókat, mint egy új Nexus mobil. Tudta például, hogy Android órákat is lehet vásárolni a Google Store-ban?

A mobilok emiatt szolgáltatófüggetlenül érkeznek és bármilyen szolgáltató SIM-kártyáját bele lehet tenni. Kilencven napos ingyenes előfizetést kapnak a felhasználók a Google Musichoz (később pedig családi előfizetést is bevezetnek majd 14,99 dollárért és legfeljebb hatan használhatják egyszerre ennyiért). Az Egyesült Államokban pedig még egy 50 dolláros kupont is kapnak azok, akik előrendelik a mobilokat.
Már most előrendelhető néhány országban

Ami a leendő vásárlókat talán még a specifikációnál is jobban érdekli, hogy mikor lesz megvásárolható a mobil, és mennyibe kerül majd. A 16 gigabájtos Nexus 5X ára 379 dollárnál kezdődik majd, ez mai árfolyamon nagyjából 107 ezer forint. A 32 gigabájtos értelemszerűen ennél drágább lesz.

A Nexus 6P-t szintén mától lehet előrendelni, itt a 32 gigabájtos modell a legkisebb, ez lesz 499 dollár, de Európába érve ez már 649 euróra drágul, ami ugye jóval több, mint az amerikai ár. Ha átszámoljuk,

 az Egyesült Államokban 140 ezer forintért, Európában azonban 205 ezer forintért lehet megvenni a mobilt.

Nem is emlékszünk hirtelen ekkora különbségre a két kontinens árképzése között.

A 6P amúgy egyszere harminc országban lesz elérhető, Magyarországon év végén lehet majd megvenni. Magyarországi áráról egyelőre nincsnek hírek, de az európai árképzést nézzük, ne számítsunk túl sok jóra. Annyit még tudni, hogy valamikor októberben fogják kiszállítani a most megrendelt mobilokat.
Új Chromecastok a láthatáron

Az új Google Photo-val sokkal könnyebb megosztani képeket más készülékekkel. A fogadó készüléket lesz egy nagy plusz gomb, amellyel egy mozdulattal albumba tehetjük a megosztott fotót. De persze albumok linkjeit is el lehet küldeni, így a fogadó fél rendszerezve látja a képeket. Az összes fejlesztést nem mutatják meg most, mert még nincsenek készen, valamikor az év későbbi szakaszában lesz elérhető ez a szolgáltatás.

Ami a lényeg, és ezzel át is vezetnek a bemutató következő szakaszára, hogy a Google Photo támogatja a Chromecastot. Vagyis a képeket a Chromecasttal a tévére lőhetjük, így nagyban élvezheti a család a nyaralásos fotókat. Ez a frissítés jövő héten lesz elérhető Androidra és valamivel később iOS-re.

Ha már a Chromecastról beszélünk, nézzük mi is ez az eszköz. A két éve bemutatott Chromecast ugye arra jó, hogy a tévé hdmi-portjához kötve zenét, filmet, vagy akár egész Chrome tabokat dobjunk át a tévére a laptopról. Az amerikai közönségnek a legfontosabb változás, hogy az NBA és az NHL is elérhető lesz, végre egy mozdulattal nézhetik kedvenc csapataik szereplését.

Eddig húszmillió Chromecastot adtak el, érthető hogy szeretnék ezt megsokszorozni, így valami újat kell kitalálni.  Az új Chromecast gyorsabb wifikapcsolatra lesz képes, támogatja majd az 802.11ac Wi-Fi szabványt, ami azt is jelenti, hogy csatlakozni tud az 5GHz-es hálózathoz. Elég jól jön filmek streamelésénél, kevesebb lesz az akadozás, ezt ki is emelik a bemutatóban.

A dizájnja is megváltozik, ahogy a színpadon fogalmaztak, sokkal inkább megfelel a modern elvárásoknak a gömb forma. Itt elhangzott a Chromeball név is, jegyezzük meg, lehet ezt használják majd a jövőben. A telepítés ugyanolyan egyszerű, mint eddig, csak be kell dugni a tévé HDMI-portjába és telepíti magát. Innen aztán elérhető egy csomó alkalmazás által ajánlott tartalom, a Chromecast össze is gyűjti ezek közül a legnépszerűbbeket.

A játékok sem maradhatnak ki, a Chromecasttal a tévén lehet játszani a mobilon lévő játékokat, legalábbis egy részét (az Angry Birs például nem maradhat ki, de ilyen a WTG Golf, a Monopoly). Nem tükrözéssel, ami néha nehézkes és lassú, hanem a Chromecaston keresztül. Ez a funkció Androidon és iOS-en is működik majd. A Chromecastot már ma meg lehet venni, 35 dollárért adják.

Teljesen új kütyü lesz a Chromecast Audio, ami főleg zenehallgatásra lesz majd jó. Ezt nem televíziókba, hanem hangfalakba kell majd dugni és ott játssza le a streamelt zenét. Nagyon sok alkalmazást támogat, például Pandorát, iHeartRadiót, Google Play Musicot, Tune In Radiót és persze Spotifyt. Az Audio is 35 dollárba kerül, de egyelőre csak 17 országban lehet megvásárolni.
És a meglepetés

A Chromebook Pixelt 2013-ban dobta piacra a Google, idén márciusban jött az újabb modell. Az már korábban kiszivárgott, hogy a Google tabletet is tervez Pixel névvel piacra dobni, de eddig ez nem történt meg. Most azonban bemutatták az új tabletet, amely Pixel C névre hallgat majd. Nem meglepő módon Android fut rajta, külön billentyűzetet adnak hozzá, amely mágnesesen csatlakozik a tablethez. A billentyűzetet a tablet tölti használatkor, tehát soha nem kell külön tölteni.

Maga a tablet 10,2 hüvelykes, tehát a nagyobbak közül van. Kijelzőjének felbontása 2560*1800 pixel, Nvidia X1 processzort tettek bele és 3 gigabájt RAM-ot. Karácsonyra fogják piacra dobni 499 dollárért. A billentyűzetért pedig további 149 dollárt kell fizetni.

forrás: index.hu

Kicsúszik a Google kezéből a mobilos keresés?

Utolérte a Google-t a nagy szoftverházak végzete? Elképzelhető - legalábbis a belsős információk és pletykák alapján. A cég magas prioritással fejlesztett Now szolgáltatása ugyanis a belső politikai csatározások áldozatává válhatott, így a versenytársak akár előzhetnek is.
 

A Google 2012-ben mutatta be az Android rendszer részeként kínált Now szolgáltatást. Az Android 4.1 Jelly Beannel érkezett Now egy csodálatos jövőt ígért, amelyben megkapjuk a fontos információkat - azelőtt, hogy kézzel pötyögve rákeresnénk azokra. A Now működéséhez a Google minden adatot összefésült, a Gmailben tárolt levelektől a naptárbejegyzésekig, a Maps több funkcióját, a saját keresőjét, a News szolgáltatást, plusz ehhez hozzácsapta a telefon lokációját és számtalan más kontextuális információt is.

A kontextuális jövő megvalósításába azonban beletört a Google bicskája. A Now ma sem több, mint néhány véletlenszerűen feldobott panel. Például délelőtt 10 órakor már a legfontosabb információnak a hazafelé tartó tömegközelekedési adatokat tartja a rendszer - pedig az elmúlt három évben igazán volt lehetősége megtanulni, hogy délután ötig dolgozom. A példákat hosszan sorolhatnánk, jelenlegi formájában a Now nem váltotta be a hozzá fűzött ígéreteket.

A Google májusi fejlesztői konferenciáján azonban új lendületet ígért, a Now alap felülete megnyílik a külső fejlesztők előtt, így a telepített alkalmazások is tehetnek ki kártyákat ide. Talán ennél is sokkal fontosabb, hogy a Now immár nem lesz az indítóképernyő sarkába száműzve, a Marshmallow-tól fogva az egész rendszer fölé húzott ernyővé válik, amely alkalmazásokból is elérhető, ráadásul az épp képernyőn lévő adatok kontextusában kínál tevékenységet, keresést. A fejlesztés neve Now on Tap, a lefordíthatatlan szójáték arra utal, hogy felülete immár mindenhol elérhető.

Ez már vérre megy

A Google Now sokéves szenvedése azonban lehetővé tette a riválisok számára, hogy felkapaszkodjanak a Google mellé, sőt, az Apple és a Microsoft már az előzést célozza. Mindkét cég hasonló szolgáltatást fejleszt ugyanis, mint amit a Now-val és a Now on Tappel a Google is készít, előbbi a Sirit, utóbbi a Cortanát fejlesztette tovább kontextuális keresővé, amelybe ráadásul a külső fejlesztők is bedrótozhatják saját alkalmazásaikat. Fontos azt is megjegyezni, hogy a kereső mindkét fejlesztés alatt a Bing - amely így jelentős lendületet nyerhet a mobilos platformokon.

Hogy a Microsoft mennyire komolyan gondolja a fejlesztést, ragyogóan illusztrálja, hogy tegnap elérhetővé is tette a Cortana béta verzióját Androidra. Az app sajnos kizárólag az Egyesült Államokban érhető el, így kipróbálni nem tudtuk egyelőre, elvben erről a linkről telepíthető az alkalmazás.

A vég kezdete?
 

Az élesedő verseny fényében roppant szokatlan, hogy a Google évek óta egy helyben toporog a Now-val. A miértre kérdezett rá a Recode, a válasz pedig igen meglepő: a fejlesztés úgy tűnik, hogy a cégen belüli politikai csatározások és hatalmi harcok áldozatává vált az évek során, az androidos csapat és a Google keresőjét fejlesztők közötti együttműködés kudarcaként. "A Google egy nagyvállalat. A nagyvállalatok pedig így működnek." - nyilatkozott a mérvadó lapnak egy, a Google-től már távozott személy.

A belsős információk szerint a Now az elnök-vezérigazgató Larry Page dédelgetett projektje volt, amelynek fejlődésébe személyesen is belefolyt. Az induláskor ennek megfelelően hatalmas lendülettel haladt a fejlesztés, Page figyelmét azonban hamarosan elvonta a Google többi projektje, a megteremtett alapokra pedig a csapat nem tudta felhúzni a megálmodott építményt, a fejlesztést távolabbról felügyelő Sundar Pichai pedig nem biztosított magas prioritást a fejlesztésnek.

A helyzet akkor fordult válságosra, amikor a kereső-divízió feje, Amit Singhal kérésére a Now csapat az androidos divízióból a kereséshez került. Ezzel a lépéssel teljesen átalakult a Now fejlesztése mögötti ösztönzőerő, a keresős csapat prioritása ugyanis a mobilos keresések monetizálásának javítása - egy keresés vagy egy kattintás ma mobilon ugyanis sokkal kevesebbet ér, mint asztali környezetben. A váltást a fejlesztőcsapat nem tudta épségben átvészelni, a Now-t kitaláló és elindító két fejlesztő már március óta nem dolgozik a projekten - és a Google-nél sem, velük együtt pedig nagyon sokan elhagyták a vállalatot. Az "alapítók" közül egyetlen ember maradt, legalábbis a belsős információk szerint.

Ezt a problémát fokozza, hogy rengeteg, mobilos környezetben releváns adathoz a kereső egyszerűen nem fér hozzá, mivel azok a telepített alkalmazásokba vannak bezárva, a Facebook, az Instagram, a Feedly, vagy épp a csevegőappban tárolt archívum nem része a keresőindexnek. A fentiek fényében logikus, hogy a Now on Tap elsősorban ebbe az irányba fejlődik, a fejlesztők közreműködésével (de adott esetben e közreműködés nélkül is) keresés indítható az épp aktuális képernyőről, legyen az a Facebook app vagy a Chrome böngésző.

A Now a szerény ütemű fejlődés ellenére viszonylag jelentős felhasználói bázist épített ki, a belsős információk szerint több, mint százmillió egyedi aktív havi felhasználóval számol a Google. Ez persze eltörpül a Google-féle (Play-kompatibilis) Android egymilliárd fölötti telepített bázisa mellett, de mutatja, hogy a fejlesztés azért nem halad rossz úton.

forrás:hwsw.hu

 

Villámcsapásból adatvesztés

Villámcsapás okozott kárt a Google egyik európai adatközpontjában, amely hibák láncolatán keresztül adatvesztéshez vezetett a perzisztens tárolók esetében. Az érintett adatmennyiség viszonylag kicsi, aggasztó azonban, hogy a természetnek sikerült "feltörni" a többszörösen védett rendszert.

Négy villámcsapás érte augusztus 13-án a Google Compute Engine egyik európai adatközpontját, ennek következtében pedig adatvesztéssel kell számolniuk a felhasználóknak. A leírás szerint az elektromos hálózatot ért villámcsapások miatt rövid időre leállt a europe-west-1b áramellátása, mielőtt a generátorok átvették volna a terhelést. Ugyan a tárolók ezekre az esetekre saját UPS egységekkel rendelkeznek, amelyek folyamatos tápellátást biztosítanak, bizonyos rendszerek esetében a hosszan tartó és megismételt áramkimaradás miatt a telepek lemerültek, a tárolók pedig leálltak.

Hogyan lett ebből adatvesztés?

A műszaki post mortem szerint a leállt rendszerek elsöprő többsége sikeresen be tudta fejezni a gyorsítótárban található adatok kiírását a meghajtókra, néhány esetben azonban ez nem sikerült, ilyenkor a volatilis tárolóban lévő adatok elvesztek. A Google becslése szerint az elvesztett adatmennyiség az adatközpont kapacitásának 0,000001 százalékát teszi ki, vagyis 100 megabájtonként egy bájtot. Ez 100 petabájtos kapacitást feltételezve egy gigabájtnyi elvesztett adatot jelent, de nem tudni pontosan, hogy mennyi az adatközpont kapacitása.

Az adatvesztésen túl is akadtak problémák az adatközpontban. A leállt tárolókat a Google mérnökeinek manuálisan kellett újraindítani, majd az adatokat visszaállítani a perzisztens tárolókra - ez is mutatja, hogy a rendszert nem készítették fel ilyen hosszú áramkimaradásra, vagy valamelyik kiegészítő generátor hibásodhatott meg.

A cég elismeri, hogy a részleges leállásért illetve az adatvesztésért felelősség terheli, de figyelmezteti is a felhasználókat, hogy ilyen vagy ennél súlyosabb természeti károk egy-egy adatközpontot teljesen ki is vonhatnak forgalomból. Ezért az üzleti kritikus számítási feladatokat és adatokat érdemes párhuzamosan több adatközpontból is kínálni, redundánsan, így az egyik kiesése (szélsőséges esetben pusztulása) nem okozza az adatok elvesztését vagy a szolgáltatás kiesését. Pontosan emiatt az összes komolyabb szolgáltató több, egymástól távolabb levő adatközpontot üzemeltet régiónként.

Az adatvesztéshez vezető hibák felmérését követően a Google megkezdte azok kijavítását. Az adatközpont a Google egyik legrégebbi telepítése, a szerverekben Sandy Bridge alapú Xeonok dolgoznak, és nem is érhetőek el az újabb generációs, 32 magos instance-ek sem. De nem csak a szerverek, hanem a tárolók is egy előző generációhoz tartoznak, ezeket folyamatosan frissítette a Google frissebb hardverre. Ezek a frissebb egységek kevésbé érzékenyek a hirtelen áramkimaradásra, a cég szerint az adatvesztés kizárólag a korábbi generációs tárolóknál következett be.

forrás: hwsw.hu

Immár tényleg a Flash vége jönne?

Fontos döntésre szánta rá magát az IAB (Interactive Advertising Bureau), az internetes reklámokért felelős iparági szabványtestület. A készülő új tervezet a Flash helyére a HTML5-öt emeli, ezzel várhatóan végleg megpecsételődik a platform sorsa.

Új irányelvet dolgozott ki a hirdetések számára az IAB, az internetes hirdetőket, ügynökségeket és kiadókat tömörítő iparági testület. Az IAB irányelvei hagyományosan a szakma szabványainak számítanak, e méretek és technológiák köré tervezik a kiadók az oldalaikat, a reklámkiszolgálók a backendet és persze az ügynökségek ezek mentén hozzák létre a hirdetéseket. Emiatt rendkívül fontos változás lesz, ha az IAB úgy határoz, hogy az iparági kódexben a Flash helyére a HTML5-öt emeli. Az IAB képviselői szerint a HTML5-re való átállás a következő 9-12 hónapban következhet be, de akár 2017-re is kitolódhat a folyamat.

Jön, jön, jön

Vége a Flash-nek - jövendöli mindenki évek óta, a platform azonban minden jó (vagy rossz) szándék ellenére nem akar kihalni. Ennek oka prózai, pénz van benne: a teljes online hirdetési piac ezen az oszlopon nyugszik jelenleg, így rengeteg szereplőnek érdeke fenntartani a támogatást. A reform azonban mára halaszhatatlanná vált, amit leginkább a mobilplatformok előretörése indokolt, de a Flash súlyos biztonsági problémái és energiapazarlása adta meg a végső lökést.

Mint arról beszámoltunk, a Google úgy döntött, hogy az oldal tartalmához képest nem elsődleges Flash-tartalom a jövőben csak kattintásra jelenik meg a Chrome következő kiadásában. Az egyoldalú döntés azt jelenti, hogy a Flash-alapú hirdetések immár nem csak a mobilplatformokon, hanem az asztali böngészők jelentős részében sem jelennek majd meg - Magyarországon például piacvezető a Chrome. A Flash ellen ma már iparági összefogás alakult ki, a Mozillától a Facebookig, a Yahoo-tól az Apple-ig terjed a lista, ez alól a reklámszakma sem húzhatja ki magát sokáig.

Az IAB tervezete ezt a gátat töri át - némileg meglepő módon annak létrehozásában pedig az Adobe is részt vett, a szövegre pedig áldását adta. "A piacnak időre van szüksége a migráláshoz, és úgy gondolom, hogy az olyan cégek, mint az Adobe, amelyek korábban a piac de facto szabványát képezték, újra tudták alkotni magukat" - mondta Scott Cunningham, az IAB Tech Lab igazgatója az AdAge-nek. Cunningham arra utal, hogy az Adobe már évek óta teljes mellszélességgel támogatja a HTML5-öt, eszközei ugyanolyan könnyedséggel állítanak elő ilyen formátumú kimenetet, mint a hagyományos Flash-t. Ez sem mai hír amúgy, a cég még 2012-ben (!) bemutatta poszt-Flash stratégiáját, amit azóta fokozatosan (bár változtatásokkal) végre is hajtott.

Mint arról beszámoltunk, a Google úgy döntött, hogy az oldal tartalmához képest nem elsődleges Flash-tartalom a jövőben csak kattintásra jelenik meg a Chrome következő kiadásában. Az egyoldalú döntés azt jelenti, hogy a Flash-alapú hirdetések immár nem csak a mobilplatformokon, hanem az asztali böngészők jelentős részében sem jelennek majd meg - Magyarországon például piacvezető a Chrome. A Flash ellen ma már iparági összefogás alakult ki, a Mozillától a Facebookig, a Yahoo-tól az Apple-ig terjed a lista, ez alól a reklámszakma sem húzhatja ki magát sokáig.

Az IAB tervezete ezt a gátat töri át - némileg meglepő módon annak létrehozásában pedig az Adobe is részt vett, a szövegre pedig áldását adta. "A piacnak időre van szüksége a migráláshoz, és úgy gondolom, hogy az olyan cégek, mint az Adobe, amelyek korábban a piac de facto szabványát képezték, újra tudták alkotni magukat" - mondta Scott Cunningham, az IAB Tech Lab igazgatója az AdAge-nek. Cunningham arra utal, hogy az Adobe már évek óta teljes mellszélességgel támogatja a HTML5-öt, eszközei ugyanolyan könnyedséggel állítanak elő ilyen formátumú kimenetet, mint a hagyományos Flash-t. Ez sem mai hír amúgy, a cég még 2012-ben (!) bemutatta poszt-Flash stratégiáját, amit azóta fokozatosan (bár változtatásokkal) végre is hajtott.

Sarah Hunt, az Adobe termékmenedzsere azt nyilatkozta az AdAge-nek, hogy "az IAB Display Creative Guidelines csak az első lépés a HTML5-dominálta iparág felé. A szakértői segítség és tanácsadás szükség lesz ahhoz, hogy a HTML5 be tudja váltani a hozzá fűzött várakozásokat és elvezessen a költséghatékony, gazdag és immerzív digitális kreatívok létrejöttéhez." Hunt az IAB HTML5-ös munkacsoportjának is tagja.

Az augusztus 17-én beindított első tervezethez szeptember 18-ig várja a megjegyzéseket az IAB, ezt követően a dokumentum szövegét módosítani, pontosítani fogja a munkacsoport. Az első verzió vázlata itt érhető el, és Google Docs-ban kommentelhető.

forrás: hwsw.hu

Google IO: a fejlesztői újdonságok

Android Studio 1.3

Több fontos újdonságot hozott a "hivatalos" Android fejlesztőkörnyezet új, 1.3-as kiadása. Az IDE már a Gradle legfrissebb, sokat gyorsult 2.4-es kiadását használja, ennél is fontosabb, hogy a környezet már a Java mellett a C/C++ nyelvet is támogatja, vagyis nem csak az Android SDK-t használó, de a natív-natív (NDK) appok fejlesztésére is alkalmas lesz. Az 1.3-as kiadás már ismeri az Android M SDK-t is, ezzel kapcsolatban lásd másik cikkünket.

Ahogy a Chrome, az Android Studio is különböző stabilitási szintekkel érhető el, a stabil mellett béta és canary csatorna is elérhető, az 1.3 egyelőre ez utóbbiban érhető el, élesben emiatt egyelőre csak óvatosan érdemes bevetni.

Polymer 1.0

Hivatalosan bejelentette a Google, hogy elkészült a Polymer webes fejlesztői keretrendszer 1.0-s, vagyis élesben is bevethető, stabil kiadása. A Polymer az új szemléletű webe architektúra egyik első képviselője, a keretrendszer ugyanis a web components egyik első implementációja. A web components paradigmában a HTML korlátlanul kiterjeszthető bizonyos egyedi komponensekkel, a webfejlesztő igényei szerint.

A paradigmát jelenleg csak a Chrome támogatja, a Firefoxban pedig manuálisan bekapcsolható - Internet Explorerben egyelőre nincs nyoma. A Google-féle szabvány szerencsére visszafelé kompatibilis, a web componentset nem támogató böngészőkben JavaScript-alapú polyfillek biztosítják a kompatibilitást, igaz, ez a megoldás lényegesen lassabb, mint a natív verzió.

A Polymer ígérete, hogy a webes alkalmazások fejlesztését rendkívül egyszerűvé teszi, azok komponensekből felépíthetőek. "A Polymerrel létrehozott komponensek és vezérlők úgy használhatók fel a weboldalakban, mint ha azok a HTML specifikáció szerves részét képeznék. Ez magában foglalja azt is, hogy a natív HTML elemekhez hasonlóan egyetlen taggel vagy tag-blokkal lehet megjelölni őket, illetve, hogy azok különböző jellemzőket és eseményeket is deklarálhatnak, amik az alkalmazási szintű kódokból szintén a szabványos HTML elemekkel gyakorlatilag egyező módon érhetők el és használhatók." - írja a prog.hu. A Polymert házon belül a Google már hosszabb ideje használja, néhány újabb projekt fejlesztése már ebben zajlik, a saját GWT platform mellett.

A Google ezeken túl számtalan kisebb-nagyobb újdonságot jelentett be, például a Google-féle iOS könyvtárak immár Cocoapods formátumban is elérhetőek lesznek, így könnyebben beépíthetőek a népszerű függőségkezelővel.

Play Store - komoly fegyver lesz

A Play Store is jelentős frissítést fog kapni, a fejlesztők komoly A/B tesztelési eszköztárat kapnak, amivel akár az alkalmazás ikonjáig bezárólag finomhangolhatják a bolti megjelenést, így a leírás, a képek, videók - minden tesztelhető lesz. Ezt egyébként hamarosan teljes analitika is segíti, amellyel a bolti oldalra felhordott teljes forgalom elemezhető lesz, így a különböző forrásokból érkező látogatók konverziós adatai, költései szétszálazhatóak lesznek - ez egy olyan fontos lépés, ami várhatóan hatalmas segítséget jelent a felhasználószerzésben. Szintén ezt segíti, hogy a fejlesztőcégek saját aloldalt is létrehozhatnak a Play Store-ban, ezen a felületen pedig kiemelt alkalmazásokat helyezhetnek el.

Az alkalmazásbolt másik újdonsága a családbarát rendszer teljeskörű bevezetése. A Google egységes jelölést vezet be a gyerekeknek ajánlott tartalmak megjelölésére, amelyet független forrásból (például ESRB) származó életkori besorolás és egyéb információk egészítenek ki. A boltban letöltés előtt igen hangsúlyosan megjelenik a jövőben hogy az alkalmazás milyen üzleti modellt használ, vannak-e in-app vásárlások, reklámok, stb. A szülők szívéhez közel álló húrt penget (és várhatóan masszív monetizációs csapokat nyit ki), hogy az appok immár kitalált karakterek alapján is listázhatóak, így Darth Vaderes tartalmak és Dora the exploreres tartalmak is szűrhetőek.

A fejlesztők jövedelemszerzését segíti az AdMob számos új fejlesztéseinek sora. A reklámközvetítő rendszer 40 hirdetési platformmal dolgozik, amelyeket az AdMob automatikusan megversenyeztet az appon belüli reklámfelületekért, a rendszer támogatja a Facebook, Twitter, AppsFire, de a legnagyobb dobás, hogy immár a Tencent GDT is jelen van - ami a kínai piacon erős appoknak komoly bevételeket hozhat.

Ahogy megszokhattuk, az AdMob további analitikai lehetőségekkel bővült, például egy játékban a szint nehézsége (abban eltöltött idő) alapján kínálhat a fejlesztő in-app vásárlást. Új fejlesztés az AdMob Reservations, amellyel az értékesítő csapatok dedikált felületeket tarthatnak fenn bizonyos kampányok számára - amelyeket természetesen az AdMob felületéről ingyen le is vezényelhetnek.

forrás:hwsw.hu

A Google is belép az IoT piacra

Lecsupaszított Androidot küld harcba a Google az IoT operációs rendszerek piacán. A vállalat fejlesztői konferenciáján a viselhető eszközökre szánt Android Wear új verzióját, valamint egy saját VR-ökoszisztémát, a Jumpot is bemutatta.

Az Android elsöprő sikere és a viselhető eszközökre szánt Android Wear kiadása után nem az volt a kérdés, hogy a Google belép-e az Internet of Things (IoT) piacra, hanem az, hogy mire vár, miért nem tette még meg. Miközben egyre több vállalat jelentette be saját megoldását (Microsoft, Samsung, ARM, Huawei és félig-meddig az Apple is), a keresőóriás egészen tegnap estig váratott magára a Brillóval.

Az operációs rendszerről a cég egyelőre nagyon kevés információt közölt, konkrét műszaki paraméterekről lényegében nem is esett szó az idei I/O konferencia keynote-ján. Sundar Pichai szerint a Brillo egy csak a legszükségesebb funkciókra szorítkozó, lecsupaszított változata az Androidnak, hardver absztrakciós réteggel, fejlett biztonsági képességekkel és hálózati támogatással. Pichai kihangsúlyozta, hogy a Nest felvásárlása óta a Google rengeteget tanult elsősorban az okosotthon koncepcióba illeszkedő eszközökről, és a Brillo kezdeti megjelenésére elsősorban ezen a területen számít. A rendszer központilag menedzselhető (konfigurálható, frissíthető) lesz.

A Brillo természetesen a tavaly (a Google támogatásával és részvételével) létrehozott Thread hálózati szabványt is támogatja, ami az alacsony fogyasztású 6LoWPAN személyi hálózati protokollra, illetve a következő generációs IPv6 internetprotokollra és az IEEE 802.15.4 szabványra épül. A szabványt korábban már részletesen ismertettük, röviden a kezdeményezés célja az IoT-eszközök közötti kommunikáció standardizálása, és új hatékony, alacsony fogyasztású lehetőségek bevezetése például a Bluetooth LE mellett.

A Google ezt még kiegészítette egy szintén most bejelentett saját fejlesztéssel, a Weave-vel, bár a keresztplatformos kommunikációs réteg önállóan, a Brillótól függetlenül is használható lesz. Ez az eddig elérhető információk alapján egy sémanyelv, melynek segítségével a különböző típusú és funkcionalitású eszközök megérthetik egymást – Pichai szerint például egy okostelefonra írt receptalkalmazás beállíthatja az erre alkalmas sütő hőmérsékletét, vagy egy okoszár egy telefonnak vagy vezérlőnek egyazon sémát használva jelezheti nyitott vagy zárt állapotát, majd fogadhat utasítást. A sémakészletet gyárilag a Google definiálja, de külső fejlesztők is küldhetnek majd be javaslatokat, melyeket a cég indokolt esetben beépíthet a készletbe. A cég egy minősítő program keretében fogja biztosítani a Weave-et használó eszközök közötti teljes kompatibilitást.

A Brillo fejlesztői előzetese az év harmadik negyedévében, a Weave pedig 2015 utolsó három hónapjában lesz elérhető.

Új Wear és Cardboard

A Google az egy éve piacra dobott, viselhető eszközökre szánt operációs rendszere, az Android Wear új verzióját is bemutatta, bár a frissített szoftver nem hoz túl sok újdonságot, és a három bejelentett funkció közül egy tűnik csak igazán hasznosnak. Ez az Always On Apps, ami lehetővé teszi majd, hogy a kiválasztott alkalmazásokat (például egy bevásárló listát) egy speciális, alacsony fogyasztású, fekete-fehér megjelenítést használó módban ragaszthassunk a kijelzőre.

A következő hetekben érkező Wear-verzióban csuklómozdulatot (csavarást) is lehet majd használni az appok közötti, érintés nélküli navigációra. Ez elméletben jól hangzik, de akinek mindkét keze foglalt és a művelethez nem tudja az ujját használni, jó eséllyel a csuklóját sem fogja rángatni. A harmadik új funkcióval emojikat lehet rajzolni és küldeni – a demó szerint elég egy androidos okosóra kijelzőjére csak ráskiccelni az ábrát, amit a rendszer értelmez és felajánlja a hozzá hasonló, normálisan megrajzolt emojikat.

A vállalat a szintén tavaly bevezetett Cardboardot, azaz az olcsó, akár otthon, néhány mozdulattal is összerakható (hajtogatható) VR-sisakot is fejlesztette. Az új változat szintén kartonból készült, viszont már akár 6 hüvelykes kijelzővel szerelt okostelefonokat is képes fogadni. A Google végre megnyitotta a fejlesztői csomagot (SDK) iOS fele is, ezzel együtt pedig kiadta a Cardboard app iOS-es változatát, aminek futtatásához legalább iPhone 5 szükséges. A keresőóriás az oktatási szektorban rendkívül népszerű Chromebook koncepcióját a virtuális valóság alkalmazására is próbálja átültetni – vélhetően sikerrel. A megoldás költségvonzata ugyanis minimális, az Expeditions használatához csak egy, a vezérlést és szinkronizálást végző tabletre, az olcsó Cardboardokra és a már amúgy is szinte minden gyereknél megtalálható okostelefonokra van szükség.

VR fronton a Google legnagyobb dobása a Jump bejelentése volt, ami egy VR felvételek rögzítésére szolgáló, három elemből álló ökoszisztémát takar, és jelentősen felgyorsíthatja majd a technológia elterjedését. A cég kifejlesztette egy 16 kamerából álló kamerarendszer alapjait, melynek terveit ingyen elérhetővé tette bárki számára, így a kísérletező kedvűek akár otthon is nekiállhatnak egy ilyen rendszer összeállításának. Persze a felvételek feldolgozásához célszoftver és komoly számítási kapacitás is szükséges, a Google ezt a Jump Assembleren keresztül biztosítja – ez gondoskodik az egyes kamerák képének pontos összeillesztéséről, a perspektíva-korrekcióról és minden egyéb szükséges módosításról. Végezetül már csak egy lejátszó kell, a Google ezt szintén online módon, a YouTube-bal oldja meg.

forrás:hwsw.hu
 

A Google is belép az IoT piacra

Lecsupaszított Androidot küld harcba a Google az IoT operációs rendszerek piacán. A vállalat fejlesztői konferenciáján a viselhető eszközökre szánt Android Wear új verzióját, valamint egy saját VR-ökoszisztémát, a Jumpot is bemutatta.

Az Android elsöprő sikere és a viselhető eszközökre szánt Android Wear kiadása után nem az volt a kérdés, hogy a Google belép-e az Internet of Things (IoT) piacra, hanem az, hogy mire vár, miért nem tette még meg. Miközben egyre több vállalat jelentette be saját megoldását (Microsoft, Samsung, ARM, Huawei és félig-meddig az Apple is), a keresőóriás egészen tegnap estig váratott magára a Brillóval.

Az operációs rendszerről a cég egyelőre nagyon kevés információt közölt, konkrét műszaki paraméterekről lényegében nem is esett szó az idei I/O konferencia keynote-ján. Sundar Pichai szerint a Brillo egy csak a legszükségesebb funkciókra szorítkozó, lecsupaszított változata az Androidnak, hardver absztrakciós réteggel, fejlett biztonsági képességekkel és hálózati támogatással. Pichai kihangsúlyozta, hogy a Nest felvásárlása óta a Google rengeteget tanult elsősorban az okosotthon koncepcióba illeszkedő eszközökről, és a Brillo kezdeti megjelenésére elsősorban ezen a területen számít. A rendszer központilag menedzselhető (konfigurálható, frissíthető) lesz.

A Brillo természetesen a tavaly (a Google támogatásával és részvételével) létrehozott Thread hálózati szabványt is támogatja, ami az alacsony fogyasztású 6LoWPAN személyi hálózati protokollra, illetve a következő generációs IPv6 internetprotokollra és az IEEE 802.15.4 szabványra épül. A szabványt korábban már részletesen ismertettük, röviden a kezdeményezés célja az IoT-eszközök közötti kommunikáció standardizálása, és új hatékony, alacsony fogyasztású lehetőségek bevezetése például a Bluetooth LE mellett.

A Google ezt még kiegészítette egy szintén most bejelentett saját fejlesztéssel, a Weave-vel, bár a keresztplatformos kommunikációs réteg önállóan, a Brillótól függetlenül is használható lesz. Ez az eddig elérhető információk alapján egy sémanyelv, melynek segítségével a különböző típusú és funkcionalitású eszközök megérthetik egymást – Pichai szerint például egy okostelefonra írt receptalkalmazás beállíthatja az erre alkalmas sütő hőmérsékletét, vagy egy okoszár egy telefonnak vagy vezérlőnek egyazon sémát használva jelezheti nyitott vagy zárt állapotát, majd fogadhat utasítást. A sémakészletet gyárilag a Google definiálja, de külső fejlesztők is küldhetnek majd be javaslatokat, melyeket a cég indokolt esetben beépíthet a készletbe. A cég egy minősítő program keretében fogja biztosítani a Weave-et használó eszközök közötti teljes kompatibilitást.

A Brillo fejlesztői előzetese az év harmadik negyedévében, a Weave pedig 2015 utolsó három hónapjában lesz elérhető.

Új Wear és Cardboard

A Google az egy éve piacra dobott, viselhető eszközökre szánt operációs rendszere, az Android Wear új verzióját is bemutatta, bár a frissített szoftver nem hoz túl sok újdonságot, és a három bejelentett funkció közül egy tűnik csak igazán hasznosnak. Ez az Always On Apps, ami lehetővé teszi majd, hogy a kiválasztott alkalmazásokat (például egy bevásárló listát) egy speciális, alacsony fogyasztású, fekete-fehér megjelenítést használó módban ragaszthassunk a kijelzőre.

A következő hetekben érkező Wear-verzióban csuklómozdulatot (csavarást) is lehet majd használni az appok közötti, érintés nélküli navigációra. Ez elméletben jól hangzik, de akinek mindkét keze foglalt és a művelethez nem tudja az ujját használni, jó eséllyel a csuklóját sem fogja rángatni. A harmadik új funkcióval emojikat lehet rajzolni és küldeni – a demó szerint elég egy androidos okosóra kijelzőjére csak ráskiccelni az ábrát, amit a rendszer értelmez és felajánlja a hozzá hasonló, normálisan megrajzolt emojikat.

A vállalat a szintén tavaly bevezetett Cardboardot, azaz az olcsó, akár otthon, néhány mozdulattal is összerakható (hajtogatható) VR-sisakot is fejlesztette. Az új változat szintén kartonból készült, viszont már akár 6 hüvelykes kijelzővel szerelt okostelefonokat is képes fogadni. A Google végre megnyitotta a fejlesztői csomagot (SDK) iOS fele is, ezzel együtt pedig kiadta a Cardboard app iOS-es változatát, aminek futtatásához legalább iPhone 5 szükséges. A keresőóriás az oktatási szektorban rendkívül népszerű Chromebook koncepcióját a virtuális valóság alkalmazására is próbálja átültetni – vélhetően sikerrel. A megoldás költségvonzata ugyanis minimális, az Expeditions használatához csak egy, a vezérlést és szinkronizálást végző tabletre, az olcsó Cardboardokra és a már amúgy is szinte minden gyereknél megtalálható okostelefonokra van szükség.

VR fronton a Google legnagyobb dobása a Jump bejelentése volt, ami egy VR felvételek rögzítésére szolgáló, három elemből álló ökoszisztémát takar, és jelentősen felgyorsíthatja majd a technológia elterjedését. A cég kifejlesztette egy 16 kamerából álló kamerarendszer alapjait, melynek terveit ingyen elérhetővé tette bárki számára, így a kísérletező kedvűek akár otthon is nekiállhatnak egy ilyen rendszer összeállításának. Persze a felvételek feldolgozásához célszoftver és komoly számítási kapacitás is szükséges, a Google ezt a Jump Assembleren keresztül biztosítja – ez gondoskodik az egyes kamerák képének pontos összeillesztéséről, a perspektíva-korrekcióról és minden egyéb szükséges módosításról. Végezetül már csak egy lejátszó kell, a Google ezt szintén online módon, a YouTube-bal oldja meg.

forrás:hwsw.hu
 

Jövő héttől a Chrome is a HTTP/2 protokollt használja

A Google a minap jelentette be, hogy hamarosan adoptálja a HTTP/2 protokollt, mellyel még gyorsabbá válhat a böngészés. Korábban a keresőóriás böngészője a nem sztenderd SPDY protokollt használta, melyet 2016-ra már nem terveznek használni. A Chrome a 6-s verzió óta támogatja a SPDY-t, így itt az ideje elbúcsúzni és áttérni a sokkal fejlettebb HTTP/2-re.

Nem a Google az egyetlen aki átáll az új protokollra, ugyanis már a Microsoft is bejelentette ugyanezt, azonban az új HTTP csak a Windows 10 Explorerében debütál majd.

forrás: technokrata.hu

A Microsoftnak nem tetszik a Google-önkény

A Google a Project Zero keretén belül múlt héten nyilvánosságra hozott egy kritikus hibát a Windows 8.1-ben, az annak kihasználását bemutató példakóddal együtt – azelőtt, hogy a Microsoft kiadta volna a hibajavítást. A redmondi vállalat most egy hosszabb bejegyzésben ismertette álláspontját, és szúrt oda a Google-nak.

Mindössze néhány napnak kellett eltelnie 2015-ből, hogy megkapjuk az év első drámáját a technológiai szektorban. Múlt héten írtunk arról, hogy a Google az IT szektor – szerinte – ósdi biztonsági gyakorlatát gatyába rázni szándékozó Project Zero keretén belül közzé tette a Windows 8.1 egy kritikus hibájának leírását az azt demonstráló példakóddal együtt – azelőtt, hogy a Microsoft még nem adta ki a javítást. A sérülékenység az AhcVerifyAdminContext() függvényben van jelen, kihasználásával jogosultságkiterjesztést lehet elérni egy érvényes felhasználói fiók és egy rendszerfolyamattól származó megszemélyesítési token használatával.

A Google akkor (és korábbi esetekben is) azzal érvelt, hogy egyrészt a Project Zero által a fejlesztőknek biztosított 90 napnak elégnek kell lennie a frissítés elkészítéséhez, másrészt a fix határidő nyomása jó a felhasználóknak, mert a cégek így nem tudnak ráülni egy-egy hibára és eközben támadásoknak tenni ki a felhasználóikat. A Project Zero egyik mérnöke azt is az iparág szemére vetette, hogy a sebezhetőségek javításának gyakorlata nem tartott lépést az elmúlt évtized fejlődésével, és ideje változtatni a módszereken.

A Microsoft akkor egy szűkszavú közleményben jelezte, hogy tudnak a hibáról és készül a javítás, de több konkrétummal nem szolgáltak. Most azonban Chris Betz, a Security Response Center vezetője egy bő lére eresztett blogbejegyzésben ismertette a vállalat hivatalos álláspontját, és pirított oda a Google-nak. A piac szereplőinek össze kéne tartaniuk ahelyett, hogy saját szakállukra magánakciókba kezdenek – írja Betz. A mostani esetnél kifejezetten arra kérték a Google-t, hogy várjon még néhány napot egészen január 13-áig, amikor a szokásos patch-kedd keretében a Microsoft kiadja a hibajavítást. A Google azonban tartotta magát a Project Zero 90 napos határidejéhez, ami a Microsoft szerint inkább amolyan “Most megvagy!” hozzáállás, semmint valódi segítő szándék. “A lépés egy amúgy is komplikált helyzetet tett még bonyolultabbá. Ami jó a Google-nak, nem feltétlenül jó a vásárlóknak is” - áll a bejegyzésben.

A harc senkinek sem jó

A redmondi vállalat továbbra is azon az állásponton van, hogy azok a biztonsági szakemberek, akik még a javítás elkészülte és kiadása előtt nyilvánosságra hoznak egy sérülékenységet – főleg a kihasználását is bemutató kóddal együtt – milliókat sodornak veszélyes helyzetbe. “Az ilyen gyakorlat a kutatóknak, a fejlesztőknek és a vásárlóknak sem jó. Ezzel mindenki csak veszíthet” - foglal állást a Microsoft. Betz szerint itt az idő, hogy az iparág magáévá tegye a Coordinated Vulnerability Disclosure (CVD) szemléletet – azaz teljeskörű információcsere és együttműködés keretében még azelőtt kijavítani a hibákat, mielőtt azokat bármelyik vállalat vagy biztonsági szakember nyilvánosságra hozná.

A Microsoft már 2010 óta szeretné, hogy az újonnan felfedezett sérülékenységeket a CVD szellemiségében kerüljenek nyilvánosságra. A piac szereplői azonban a mai napig megosztottak a témát illetően. A radikálisabb felek az azonnali és teljes nyilvánosságot erőltetik, ami nagy nyomás alá helyezi az érintett feleket, ugyanakkor komoly feszültségforrás is. A patch-kedd gyakorlatát egyre több kritika éri, ahogy a szoftverfrissítési ciklusok általánosan rövidülnek, ugyanakkor a Microsoft álláspontja is védhető, hiszen egy ekkora vállalatnak rengeteg szempontot kell figyelembe vennie ilyen esetekben.

Ugyanakkor a Google keményvonalas politikája historikusan számos példával igazolható – olyanokkal, amikor kutatók vagy kutatócsoportok átadták a fejlesztőknek egy-egy biztonsági hiba leírását, a kijavításra azonban hetekig, hónapokig, akár évekig kellett várni, ezalatt pedig a sebezhető szoftver veszélybe sodorta a felhasználókat. A Google álláspontja szerint ezt a fajta hanyagságot minden eszközzel irtani kell, ha muszáj, akkor példát kell statuálni egy-egy kevésbé kritikus sebezhetőséggel (mint a fenti).

Az könnyen belátható, hogy önmagában mindkét megoldás problémás, és az iparági konszenzus lenne az ideális. A Microsoft megközelítése túl laza és magában hordozza az eltussolás lehetőségét, a Google kompromisszumképtelensége viszont szintén veszélyes helyzeteket idézhet elő. A mostani helyzet csak a “rosszfúknak” kedvez, nekik viszont nagyon, hiszen egyrészt a lassú (vagy sosem érkező) javítások miatt rengeteg sebezhető szoftver fut élesben, másrészt ezek nyilvánosságra hozása önmagában nyilván nem megoldás.

Nincs több előzetes értesítés patch-kedd előtt

Közben néhány napja a Microsoft minden lényegi magyarázat nélkül eltörölte a patch-keddeket megelőző csütörtökön hagyományosan kiadott értesítéseket. Az úgynevezett Advance Notification Service (ANS) egy előzetes értesítés, amely a sérülékenységek számát, súlyosságát és az érintett szoftverek listáját is tartalmazza, és ezentúl csak a prémium ügyfelek számára lesz elérhető. A vállalat szerint az ANS már nem hatékony eszköze az információk átadásának - az eredetileg megcélzott nagyvállalati ügyfelek már más csatornákon informálódnak, a kisebb ügyfelek pedig általában nem tervezik meg előre a frissítések telepítését, hanem rábízzák magukat a Windows Update automatizált munkájára. A biztonsági szakembereknél a lépés kiverte a biztosítékot, de a Microsoft egyelőre nem változtatott álláspontján.

forrás:hwsw.hu

Lehet, hogy meg fog lepődni: itt megnézheti, hogy mi mindent tud önről a Google

Mire keresett rá eddig egész életében a Google-ben vagy a YouTube-on, milyen videókat nézett meg, milyen helyeken járt eddig a világban – ezt mind tudja önről a Google, és most átnézheti, hogy pontosan mik is ezek az adatok.

A Google üzleti modelljének lényege, hogy rengeteg információt gyűjt be felhasználóiról, az adatokat pedig egyrészt szolgáltatásai finomhangolására használja, másrészt arra, hogy közvetetten értékesítse az infókat a hirdetőknek. A hirdetők ugyanis – annak megfelelően, hogy milyen helyeken járunk a neten vagy éppen a világban – jobban célozhatják, hogy milyen reklámokat mutassanak nekünk, ha azt szeretnék, hogy valóban megvegyünk valamit.

A Google sokféle forrásból gyűjti be rólunk az információkat, melyeket azonban egyetlen helyen tálalva is megmutathat nekünk. Saját személyes információit ide kattintva érheti el. Az egyes tartalomtípusok szerinti részletes adatokat az “Előzmények kezelése” feliratnál találja, illetve itt törölheti is őket. A “Szünet” gombbal pedig átmenetileg megtilthatja a Google-nek, hogy az adott típusú infókat begyűjtse önről.

De van még tovább is: ha kíváncsi, hogy a Google szerint önt (eddigi netes tevékenysége alapján) mi érdekli, menjen erre az oldalra, majd nézze meg az "Érdeklődési kör" szekciót.

 

forrás:hvg.hu

Futnak az androidos appok a Chromebookokon

Meglépte a Google I/O-n bejelentett konvergenciát a keresőóriás, immár futtathatóak az androidos alkalmazások is a Chrome OS-es gépeken. Közös alkalmazásbolt nincs, de a fejlesztőknek legalább nem kell portolniuk a mobilappokat.

Mindenki számára megnyitotta az androidos appok futtatásának lehetőségét a Google a Chrome OS-t futtató gépeken - jelentette be a keresőóriás. Az első alkalmazások már letölthetőek a Chrome App Store-ból a Google-féle rendszert futtató gépekre, ezek telepítése ugyanúgy működik, mint a boltban található többi webes alkalmazásé. Az androidos appok futtatásáért egy új App Runtime for Chrome (ARC) felel. A futtatókörnyezet komoly fegyvertény, ugyanis a Chrome NaCl (native client) funkcióját használva implementál egy teljes Android szoftverstacket, a teljes API-készlettel együtt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a virtuális gép Dalvik vagy ART runtime-ot implementálja-e, jó eséllyel azonban az utóbbiról lehet szól.

A Google állítása szerint a fejlesztőknek nem kell semmit portolniuk vagy módosítaniuk ahhoz, hogy az androidos app az ARC-ban is fusson, de jó, ha a Chromebookok beviteli eszközeihez (billentyűzet, egér, érintőkijelző) optimalizálják azért az akalmazást - ez azonban opcionális. Mivel az ARC a Chrome részét képező NaCl infrastruktúrára épül, elvi akadálya nincs annak sem, hogy a Google ezt a funkciót más platformokon, Linuxon, OS X-en vagy épp Windowson is elérhetővé tegye.

Az elérhető alkalmazások listája egyelőre rövid, mindössze négy app tölthető le: a Duolingo nyelvtanuló szolgáltatás, az Evernote jegyzetelő és jegyzet-rendszerező, a Vine videomegosztó és a Sight Words, amely az olvasni tanulást segíti. A Google ígérete szerint az appok listája a jövőben gyors ütemben bővül majd.

A Google lépett először

Hatalmas lehetőség van a mobilos és asztali operációs rendszerek konvergenciájában, azt azonban egyelőre egyik szereplő sem látja tisztán, hogy mi a helyes út ebben a kérdésben. Az Apple például elveti az alkalmazásszintű kompatibilitást, cserébe a Continuity-t hangsúlyozza, amely a munkafolyamatok (vagy épp hanghívások) zökkenőmentes átvitelét ígéri telefon-tablet-PC vonalon. A Microsoft ezzel szemben egységes alkalmazásboltot és egységes futtatókörnyzetet húzna a telefon-tablet-PC hármasra, a WinRT/Metro formájában - a Win32 azonban marad PC-exkluzív.

A Chromebookok és az Android között úgy tűnik a Google is ez utóbbi utat látja járhatónak, az Android futtatókörnyezetetét elérhetővé teszi Chrome OS alatt is, így a mobilos appok érdemi változtatás nélkül futhatnak PC-s környezetben is. Ha ez el tud terjedni, az be tudná tömni a Chrome OS hatalmas vakfoltját a natív, helyben futó alkalmazásokat illetően és látványosan ki tudná terjeszteni a rendszer funkcionalitását. "Valódi" PC, a Win32-es vagy OS X-es alkalmazások teljesítményével és sokszínűségével nem válik a Chrome OS-ből, de az olyan alapszintű problémák, mint az online bankolás, haladó (nem profi) képszerkesztés megoldódnak. Érdemes megjegyezni, hogy az igazán magas labdát, a közös alkalmazásboltot a Google sem csapta le, így nem tiszta, hogy később, a fizetős alkalmazások megjelenésével mindkét platformon külön kell-e majd fizetni az amúgy azonos alkalmazásokért.

Google I/O: itt az Android L

Lerántotta a leplet az Android új verziójáról a Google a tegnapi fejlesztői konferenciáján. Az egyelőre csak "L" kódnéven emlegetett operációs rendszer alaposan újrarajzolt felhasználói felülettel érkezik, de a motorháztető alatt is van bőven változás, javul az energiahatékonyság és végre alapértelmezett futtatókörnyezetté lép elő a villámgyors ART.

Material - a flat vége

Újra fontos designváltáshoz ért az Android, a 3.0 (Honeycomb) óta csiszolt, finomított Holo téma helyére most a Material kerül. Ez az új UI első ránézésre a Holo és a weben (illetve a Google egyes appjaiban) használt "kártyás" UI szerelemgyereke, mindkettőből vesz át, a tervek szerint a cég nem csak az Androidon, hanem a weben is ezt az stílust fogja használni hamarosan.

A Material szakít az eddig divatos "flat" designiskolával, az új interfész 3D-s, árnyékokkal, fényekkel, rengeteg kisebb-nagyobb effekttel. A Material központi paradigmája, hogy a felhasználói felület egymás alatt-fölött elhelyezkedő síkokra bomlik, az adott elemek síkja pedig a felhasználó számára értékes információkat hordoz - például érintésre egy elem "kiugrik" az eredeti síkból, így jelzi vissza az interakciót. Az elemek egyébként GPU-n renderelt, valós idejű világítást kapnak, árnyékot vetnek, ami a Google szerint segít a felhasználót az appok és a rendszer használatában.

a cikk a hwsw.hu-n folytatódik.

A kínai kormány leplezte le a Microsoft titkát

Az már régóta ismert, hogy a Microsoft pénzt kap minden egyes eladott androidos készülék után, mert a Google operációs rendszere olyan szabadalmakat is használ, amelyek a Microsoft tulajdonában vannak. A két cég azonban soha nem tette nyilvánossá, hogy mely szabadalmakról van szó.

A kínai kereskedelmi minisztérium most közzétett háromszáz szabadalmat (fájl letöltése), amely a Microsoft tulajdonában van és a Nokiával kapcsolatos kínai tárgyalások részei. A listán van 127 olyan szabadalom, amely az Androiddal kapcsolatos.

A szabadalmak egy részét a Rockstar Consortiumtól vásárolták, amikor a Nortel szabadalmaira licitáltak. Azok a szabadalmak is a listán vannak, amelyeket a Microsoft a Barnes & Noble ellen használt egy perben.

 

Elég fontos szabadalmakról van szó, érthető, hogy a Microsoft nem akarta nyilvánosságra hozni. A Barnes & Noble például azzal vádolta a Microsoftot, hogy a kisebb androidos készülékeket gyártókat akarják lehetetleníteni a fizetendő díjakkal.

A Microsoft ugyanis nem keveset keres a legnagyobb riválisának operációs rendszerével. Egyes feltételezések szerint évente egymilliárd dolláros lehet a bevétele az Android után.

forrás: index.hu

Oracle-Google: nem másolhatóak az API-k

 A Java egységének védelmében az Oracle gyorsan ellehetetleníti a teljes szoftveres iparágat - állítják az aggódó szakértők. A Linux kerneltől az Oracle saját Solarisáig szinte minden szoftvertermék megsértené az API-khoz fűződő szerzői jogokat - amelyek az új döntés értelmében léteznek.

Nagy győzelmet aratott az Oracle pénteken, miután az amerikai szövetségi fellebbviteli bíróság igazat adott neki a Google ellen indított, Androidhoz kötődő szerzői jogi perben, másodfokon. A döntés megfordítja az elsőfokú döntést, amelyben Willian Alsup bíró gyakorlatilag mindenben a Google mellett döntött és kimondta, hogy a szerzői jog nem védi az API-kat.

Másodfokon az Oracle nyert
 
A Google az Androidban a Java klónozott alternatíváját használja, amely azonos API-kon keresztül érhető el, műszaki szempontból azonban új implementáció. Az Oracle érvelése szerint azonban nem csak saját Java-implementációját védi szerzői jog, hanem a Java API-kat is - jogásznyelven SSO (structure, sequence, organization), vagyis minden, az API-t reprodukáló termék megsérti a cég szellemi tulajdonhoz fűződő jogait. Az Oracle 6,1 milliárd dolláros kártérítést kért, jogdíjat minden eladott androidos telefon után és (mint szellemi résztulajdonos) beleszólást a platform jövőjébe. Az Oracle álláspontja adott pontig érthető, a cég a Java egységét igyekszik védeni, amelyet a Google által készített Dalvik-implementáció megtör, az Android ugyanis nem a teljes Java-stacket, csupán egyes elemeit veszi át.
 
Első fokon a bíró a Google-nek adott igazat, a cég gyakorlatilag minden releváns ponton győzelmet aratott az Oracle fölött. Az ítélet kimondta, hogy az SSO-t nem védi szerzői jog, csupán a specifikus implementációt. "Ameddig a metódus implementálására szolgáló kód különbözik, a szerzői jogi törvény értelmében bárki szabadon írhat önálló kódot a Java API-ban található függvény vagy metódus megvalósítására" - állította William Alsup bíró 41 oldalas indoklásában. Alsup egyébként matematikusi diplomával rendelkezik és az ügy kedvéért megtanult Javában programozni is, állítása szerint így pontosabban megértette a per tétjét, illetve a kifogásolt részletek jelentőségét. A döntés értelmében tehát az API szabadon klónozható volt. Az ítélet szerint természetesen tilos a forráskód átvétele, a Google-t elmeszelte néhány sor átvételéért, amiért a cég némi kártérítést is fizetett.

forrás: hwsw.hu

A HTC gyárthatja a Nexus 8 táblát

Úgy tűnik, hogy a készülék gyártója ezúttal nem az Asustek Computer lesz. Kérdéses az is, hogy az új modell után a Google jelentkezik-e további táblagépekkel.

A DigiTimes tajvani IT-portál tudósítása alapján a Nexus tábla PC-ket eddig készítő tajvani gyártót egy másik cég válthatja fel. Az új termék várhatóan a harmadik negyedévben kerülhet a boltokba. A kiszivárgott hírek szerint a Google a HTC-t (High Tech Computer) bízta meg a Nexus 8 elkészítésével. Mindez azért meglepő, mert az eddigi két Nexus táblát egyaránt az Asus gyártotta. Az IT-óriás azonban változtatni akart és egy új dizájnt fejlesztett ki, ehhez kapcsolódóan pedig úgy döntött, hogy új partnercéget is keres. Így esett a választása a HTC-re.

A tajvani IT-oldalnak nyilatkozó források kiemelték, hogy a Google aligha alkalmaz majd agresszív értékesítési stratégiát a harmadik generációs táblagépe kapcsán, hiszen már elérte azt a célját, hogy növelje az Android piaci részesedését a tábla PC-k piacán. Egyes elemzők ráadásul úgy vélték, hogy a Nexus 8 lehet a Google utolsó táblája. Mindenesetre a megrendelés kiesése miatt az Asusnak lehetősége lesz arra, hogy saját táblagépeinek és okostelefonjainak a marketingjére és gyártására összpontosíthassa a figyelmét.

A DigiTimes már februárban arról számolt be, hogy az Asus helyett a HTC lehet a befutó, akkor viszont még megjelenési időpontként április vége szerepelt és az, hogy az első szállítmány kétmillió eszközből állhat.

forrás: sg.hu

Így tartja láncon az androidos gyártókat a Google

Az Android univerzum egyik misztikus területe mindig is a viszonylag háttérben tartott Google Play Apps licencelési folyamat volt. Ahogy korábban a HWSW is részletesen bemutatta, az Android operációs rendszer alapjai ugyan nyílt forráskódúak, de az igazi értéket jelentő Play Services és a Google alkalmazások nem.

Bárki gyárthat saját eszközt és szabadon felhúzhat rá Androidot, sőt, módosíthatja is azt gond nélkül. Azonban ha a Play Store, Gmail, Google Maps vagy egyéb Google-alkalmazásokat is szeretné szerepeltetni, akkor kénytelen megkötni az online óriással az úgynevezett Mobile Application Distribution Agreementet (MADA). Ez egyrészt engedélyt nyújt a fenti alkalmazások és szolgáltatások szerepeltetésére, ugyanakkor rengeteg korlátozást is tartalmaz. Korábban ez a szerződés nem volt publikus, de a jelenleg is folyó Oracle-Google per egyik fordulatának eredményeképp hozzáférhető.

Mindent vagy semmit

A jelenleg is érvényes, bár néhány részletében mostanra biztosan megváltozó feltételeket tartalmazó gyártói megállapodásokat a Google hirdetési és licencelési gyakorlatának kritikusa, Benjamin Edelman, a Harvardon egyetemi docensként szolgáló jogász hozta nyilvánosságra. Az általa vizsgált dokumentumok 2011 januárjára datálódnak, egy hónappal az Android 3.0 megjelenése előttre. Az aláíró fél a Google részéről Andy Rubin volt, illetve a másik oldalon is magas beosztású vezetők, például a Samsung vagy HTC esetén. Edelman következtetéseit az Ars Technica dolgozta fel, jelen cikk alapjául ez az elemzés szolgál. A dokumentumok szigorúan titkosnak minősítettek, kizárólag ügyvédek által megtekinthetőek (voltak). Persze időközben az említett bírósági per részévé váltak, ezért kerülhettek a nyilvánosság elé.

a cikk a hwsw.hu-n folytatódik.

Repül a CSS Regions a Google böngészőmotorjából

A Google saját böngészőmotorja, a Blink nem tűri meg a felesleges sallangokat, eltűnik belőle a CSS Regions.

A WebKit mondhatni a modern böngészés alapja, az Apple Safari és (korábban) a Google Chrome, újabban az Opera, illetve még néhány egyéb böngésző alatt működő renderelőmotor. A szabad forrású WebKit azonban túl szűkké vált a Google számára, a cég ezért tavaly áprilisban bejelentett egy saját renderelőmotort, a Blinket. Ez is a WebKit alapjául szolgáló WebCore-ra épül, de itt már a Google saját maga kezeli a forráskódot, amihez részben az Opera is hozzájárul. A Chrome 28 vagy újabb verziót futtató felhasználóknál már a Blink fut, felhasználói szinten persze látványos különbség nincs egyelőre a WebKithez képest.

Idén azonban a Google célul tűzte ki, hogy a Blink motort erőteljesen felfejleszti mobilon és a jelenleginél gyorsabbá és kisebbé teszi. A cél érdekében pedig hajlandó áldozatokat is vállalni, szükség esetén a forráskód egy része is áldozatul eshet. A vizsgálat során az első ilyen áldozat a CSS Regions jelenlegi támogatása, ami egy specifikáció a rich, magazinszerű szövegmegjelenítéshez. A Google szerint a CSS Regions felesleges és feleslegesen nagy, túlzottan komplikált. A Blink 350 ezer soros kódjából csak az ehhez kapcsolódó részek tesznek ki tízezernél is több sort. Azon felül ráadásul, hogy a Regions súlytöbbletet jelent, eleve nem összeegyeztethető a fejlesztők szerint a Google gyorsaságért küzdő stratégiájával, főleg nem mobilon.

Áldozatok

A Regions eredetileg a CSS hiányosságait volt hivatott kiküszöbölni a szöveges elrendezés lehetőségeinek terén. Azonban mostanra a Regions nem igazán illeszkedik a HTML és CSS más aspektusaihoz, ütközik például a reszponzív dizájnelemekkel. Ha egy elrendezés túl komplex az egyszerűbb mechanizmusok számára, például többhasábos tördelést használ, akkor ma már érdemes elgondolkodni azon, hogy szabad-e implementálni. A Google felvetését, miszerint a Regionst ki kell dobni, a Blink fejlesztésében résztvevő Opera is támogatja, így gyakorlatilag semmi akadálya, hogy néhány verzió múlva valóban kimaradjon.

Az egyetlen szomorú fél az Adobe, ami rengeteg erőforrást tett bele a Regions fejlesztésébe. A Google álláspontját az Adobe túl szigorúnak találja és védve saját kreációját, azt állítja, hogy a Regions komplexitása szükségszerű. Az implementáció több különálló, de logikailag összetartozó koncepciót köt össze. A HTML és a CSS korai korszakában a szöveges tartalom egy objektumon belül mindig folyamatos volt és mindenképp az adott elemen belül maradt. Ez azt jelenti, hogy nem lehetett egy szöveget kettétördelni, átfolyatni egy másik dobozba vagy több oldalra szétválasztani. A Regions kiejtése egyben azt is jelentené, hogy a Google visszatér egy korábbi állapotba a szövegtördelés és a hasábok kezelésénél. Ez viszont egyelőre úgy tűnik, hogy egy olyan ár, amit hajlandóak megfizetni a jobb teljesítmény miatt.

A Blink kapcsán a kritikusok a bejelentéskor is figyelmeztettek, hogy a Google-t a böngészőpiaci részesedése okán semmi nem akadályozza majd meg abban, hogy egyedi megoldások felé menjen el. Igaz, a Google nem tesz semmi olyat, amit más platformkezelők ne tettek volna meg. Az Internet Explorerben és a WebKitben is rengeteg különc megoldás működik, ami megkeseríti a webfejlesztők életét. A Google számára azonban most mindennél fontosabbnak tűnik, hogy a web, főleg a mobilos web egy tökéletesen működő alkalmazásplatform legyen. Ha pedig a teljesítménynövelés oltárán fel kell áldozni néhány csinos CSS-képességet, akkor az meg is történik.

forrás:hwsw.hu

Megérkezett a Dart 1.1

Megjelent a Google saját fejlesztésű, nyílt forrású programnyelvének legújabb verziója. A JavaScript leváltását célzó Dart 1.1-es, azaz második stabil változatával a keresőóriás jelentős teljesítménynövekedést, és számos új funkciót ígér.

Két hónappal az első stabil Dart SDK megjelenését követően a Google kiadta a fejlesztőkészlet továbbfejlesztett, 1.1-es verzióját. A cég szerint a frissítésnek köszönhetően a Dart2js funkcióval már legalább olyan jól, vagy még jobban teljesítő JavaScript kód generálható, mint az eredetileg nem Dartban íródott változat. A Richards benchmarkon a nyelv 1.1-es változata mintegy 25 százalékkal jobban teljesít elődjénél, a FluidMotion teszt eredményei pedig megduplázódtak

A Google szerint az új verzió nemcsak a végfelhasználóknak biztosít majd gyorsabb élményt, de a fejlesztők dolgát is nagyban megkönnyíti. A keresőóriás már hónapok óta dolgozik a Dart teljesítményének javításán, ezért különösen figyelemre méltó, hogy a stabil változat megjelenése után is képes hasonló növekedést elérni. Mindezek mellett a Dart Editor is átesett némi ráncfelvarráson, többek között továbbfejlesztett debugging funkcióval, valamint jobb kódkiegészítéssel is felszerelték, mindezek mellett pedig a szerkesztőfelület teljesítménye is javult.

A vállalat, látva az egyre növekvő igényt a Dart szerveroldali megoldásaival kapcsolatban, ezt a területet sem hagyta érintetlenül és kiterjedtebb támogatással látta el, ami így már magába foglalja a nagyméretű fájlok kezelését, másolását, illetve a terminálinformációkat is. Az 1.1-es verzió - ami a fejlesztők weboldaláról szabadon letölthető - emellett UDP-támogatást is kapott, amelynek segítségével a fejlesztők szerint sokkal hatékonyabb médiastreaming alkalmazások írhatók.

A Google saját fejlesztésű, nyílt forrású programnyelvét, a Dartot elsősorban az egyre problémásabb JavaScript leváltására hozta létre. Első változatát még 2011-ben mutatta be, tavaly novemberben pedig első stabil verziója is megjelent. 2013 decemberében a keresőóriás úgy döntött, szabványosítja a Dartot, amelynek jövője így az Ecma International kezébe kerül, és hamarosan a Chrome mellett más böngészők is implementálhatják azt. A Google mellett a Microsoft és a Mozilla is létrehozta saját JavaScript alternatíváját, a TypeScript és az asm.js formájában.

forrás:hwsw.hu

1 - 20 / 74 tétel megjelenítése.
Tételek oldalanként 20
of 4

Oktatási hírek Oktatási hírek

A <em>google</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Naptár Naptár

szombat

24

2017.06.24.
H K Sze Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Ezen a napon nincsenek események.
Idő Cím Típus  
Ezen a napon nincsenek események.
0 tétel megjelenítése.

Cimkefelhő Cimkefelhő