Fontos linkek Fontos linkek

  • WEB mail
  • Telefonkönyv
  • PTE
  • PMMK
  • ETR

Állásajánlatok Állásajánlatok

A <em>programozás</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Kiemelt hírek Kiemelt hírek

A <em>programozás</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Hírek Hírek

A <em>programozás</em> cimkéjű tartalom.

Sokat gyorsult a Gradle

A sebességre fókuszált a fejlesztőcsapat a Gradle projektautomatizációs eszköz új verziójában, a 2.4-es kiadás jelentős gyorsulást ígér a fordítási folyamatban, miközben csökkent a memóriahasználat is.

Gyors bemutatás: a Gradle egy fejlesztői projektautomatizációs eszköz, amely scriptek és beépülők segítségével készíti el a forráskódból a tulajdonképpeni buildet (lefordított szoftvert). A Gradle ma már viszonylag széles körben használatos, ebben szerepe van annak is, hogy az androidos fejlesztés egyik alapértelmezett eszközének számít, a Google-féle fejlesztőkörnyezetnek, az Android Studiónak is integrált részét képezi, de tud kezelni iOS-t, C++-t, illetve egyéb platformokat/nyelveket is.

Több ponton sikerült jelentősen felgyorsítani a Gradle működését - ígéri a 2.4-es verzió kiadási jegyzeteiben a fejlesztői csapat. A jegyzetek szerint pusztán a 2.4-es verzióra frissítés önmagában mintegy 20 százalékkal rövidíti meg a build elkészítéséhez szükséges időt. Ez annak köszönhető, hogy a konfigurációs idő (configuration time), amely alatt a Gradle a scripteket és plugineket értelmezi, jelentősen lerövidült. Ezt a belső algoritmusokat, adat- és gyorsítótár-struktúrákat érintő optimalizálással sikerült elérni, az eredményből (érthetően) a legnagyobb projektek profitálnak a leginkább, a konfigurációs idő ezeknél a leghosszabb, komplexitástól függően 30-80 százalékkal gyorsabban fut le.

Javult a Gradle alkalmazás által használt osztályok újrahasznosítása is Gradle Daemonban, vagyis a rendszer immár sokkal intelligensebben válogatja ki, hogy mely osztályokat érdemes újratölteni és melyikeket érdemes memóriában tartani az új buildek készítésénél. Mivel ezek betöltése igen erőforrásigényes, az újrahasznosítás bővülése is jelentősen hozzájárul a teljesítmény növeléséhez. Az újrahasznosítás járulékos haszna, hogy az osztályokat futtató JVM viselkedéséhez is jobban passzol, a sokszor futtatott kód optimalizálására több lehetőség adódik, ami drámaian javítja a teljesítményt az első néhány futás után.

Az új kiadásban megjelent a natív kód futtatásának párhuzamosítása, vagyis a fordításra kijelölt forráskódot a szoftver immár igyekszik párhuzamosan, több szálon feldolgozni. Ez igen látványos gyorsulást hoz, a szekvenciális fordításhoz képest a feldolgozás töredék időt vesz igénybe, a Gradle példája egy 500 forrásállományra vonatkozó projekt esetében 53,4 másodperc helyett csak 12,9 másodperc. A párhuzamosítás működik C/C++/Objective-C/Objective-C++/Assembler nyelvek és gcc, Clang illetve Visual C++ fordítók esetében is. A párhuzamosság mértéke (az egyszerre futó fordítások száma) egy új paraméterrel, a "max worker" segítségével állítható.

A Gradle 2.4 jobb teljesítményének kihasználásához első körben csak a frissítésre van szükség, ez manuálisan vagy automatikusan is elvégezhető - elegendő az Android Studióban kiválasztani az újabb verziót. A Gradle Daemon és a párhuzamos fordítás bekapcsolásához itt található részletesebb leírás.

GCC 5.1

A The GNU project és a GCC fejlesztők ma bejelentették a GNU Compiler Collection - röviden: GCC - 5.1-es kiadását. A GCC 5.1 egy "major" kiadás, azaz benne nem csak hibajavítások, hanem új funkciók és fejlesztések is találhatók. A változásokról részletesen a changes dokumentumban lehet olvasni. Dokumentáció itt.

További részletek a bejelentésben.

 

forrás: hup.hu

Programozni tudni ma már alap!

Ha valaki biztos állást akar, akkor tanuljon meg programozni. Ezt bárki mondhatta volna, bölcs tanács, de ez esetben Zach Sims, a Codeacademy nevű startup társalapítója tette a kijelentést a Wall Street Journalnak adott interjújában.

A Codeacademy két éve létező vállalkozás, ami ingyenes online képzéseket kínál programozási területeken. Az alapító Zachary Sims szerint a programozási tudás ma a társadalmi ranglétrán való feljebblépés kulcsa, ugyanúgy, ahogy a bármilyen diploma volt az sok generáción keresztül. Nem való mindenki programozónak, nem is lenne szerencsés, ha mindenki az lenne, ugyanakkor a mai, technológiával átszőtt gazdaságban ez is egy elvárt “nyelvtudás” lett.

A “learn-to-code” mozgalom világméretűvé vált és egyre több laikus kezd megismerkedni a JavaScript, HTML vagy a Python világával. A Codeacademy ezt a hullámot lovagolja meg, s egyelőre az oktatók, a tananyag és a hallgatók szintjén is jelentős sikereket ért el, tavaly december végéig 24 millió egyedi felhasználó jelentkezett be kurzusokra. Az egyetlen homályos folt a rendszerben az üzleti modell, ugyanis az akadémia egyelőre teljesen ingyenes, de az alapítók szerint a bevételek is meg fognak érkezni, ha eljön az idő.

Egyszerű mint az integer

Sims szerint mindenki számára szükséges tudás lett a programozás, akkor is, ha éppen nem programkódok létrehozásából él. A programozás ugyanis megtanít arra, hogyan gondolkodjunk a világ működéséről. Ahogyan az iskolában tanulunk matematikát, irodalmat, ugyanúgy hasznos a számítástechnika gyakorlati oktatása is. A programozás nem más, mint a dolgokról ismétlődő lépések sorozataként gondolkodni, amik automatizálhatók. Ezáltal bárki megértheti, hogyan működik egy mobiltelefon vagy az internet, weboldalak, programok vagy gyakorlatilag bármi a XXI. században. Mivel a környezetünk csurig van programokkal, ezért érteni a működésüket egyet jelent azzal, hogy könnyebben tudunk problémákat megoldani a hétköznapokban vagy a munkánk során.

Online kurzusokból persze rengeteg van a weben, sőt, akár a YouTube-on böngészve is találhatunk végtelen mennyiségű tartalmat, ahol több-kevesebb sikerrel próbál valaki programozást tanítani - vagy nyakkendőt kötni - a nézőknek. A Codeacademy szerint a probléma, hogy legtöbbször ezek a tananyagok offline, tantermi órák módszertanaiból indulnak ki és az internetet csak egy közvetítő közegként használják, a tantermet egy virtuális térbe helyezik át. A CodeAcademy ezzel szemben igyekszik az internet közösségépítő képességét kiaknázni és interaktív, eredendően internetre és mobilra termett tananyagokat és tanulási élményeket kínálni.

24 millió tanuló, 100 ezer tanár

Szinte nem is meglepő, de a választható kurzosok kivétel nélkül a felhasználóktól jönnek, maga a cég nem tesz közzé tananyagot, viszont a 24 millió tanulni vágyóra már több mint 100 ezer olyan "tanár" jut, akik létrehozzák a CodeAcademy órákat. Ráadásul igen gyakori, hogy szupersztár webes cégek, mint a Twitter vagy a Google fejlesztői jelennek meg tananyaggal, de természetes az is, hogy korábbi diákok később visszatérnek és tanítanak is.

A legfontosabb a minőségbiztosítás, hiszen a tanulók elvárják, hogy jót és jól tegyenek eléjük. A Codeacademy feladata így a mérés, elemzés és szelekció. A cég figyeli az online rendszerben, hogy egyes tanfolyamokat mennyien hagynak abba, mikor esnek ki, a gyakorlatok végén mennyi a rossz válaszok aránya. Az ilyen és ehhez hasonló mutatókból könnyen kitűnik, hogy melyek a legjobb kurzusok, miket érdemes a tanulók elé tenni.

a cikk a hwsw.hu-n folytatódik

Qt 5 Beta

A Qt Labs Developer Blog-on Lars Knoll ma bejelentette, hogy 15 hónappal a Qt 5 fejlesztésének elindítása után elérhető a Qt 5 bétája. Ez az első "major" kiadás, amely az új Qt Project ernyője alatt lát napvilágot. A részletek itt olvashatók.

Csapatunk nyerte a 18. Irányítástechnikai Programozó Versenyt

18. alkalommal rendezték meg az Országos Irányítástechnikai Programozó Versenyt április 11. és 13. között, melynek idén a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara adott otthont. A háromnapos seregszemle pénteken látványos robotikai feladatokkal zárult. A hétköznapi nyelvben az irányítástechnika lényegét leginkább az automatika szó adja vissza, az ilyen programok az ipari gyakorlatban lépten-nyomon előforduló gépek, berendezések működtetésére szolgálnak, hogy az előre megtervezett módon végezzék el azt a feladatot, amit a készítő szeretne.

Csapatunk mind az első helyezést, mind a különdíjat megyerte.

Gratulálunk a csapatnak és a felkészítő tanároknak is.

A csapat tagjai:

  • Malkó Tibor,
  • Papp Zoltán,
  • Kisander Zsolt

Felkészítő tanárok:

  • Dr. Elmer György PhD.
  • Helmich József

A fődíj egy Festo CPX plc.

További díjak:

  • Energotest műszer minden csapattagnak
  • Tina szoftver minden csapattagnak
  • 200g minőségi pirospaprika minden csapattagnak.

Az eseményről a médiában:

Új verzióval ünnepli 25. születésnapját a GCC

Március 22-én 25 éve, hogy Richard Stallman kiadta a GCC-t, amely az egyik legrégebbi nyílt forrású projekt. A huszonötödik évfordulót a 4.7.0 verzió megjelenésével ünnepelte a közösség.

Richard Günther, a GCC toolchain vezetője tegnap bejelentette a GNU Compiler Collection 4.7.0 elérhetőségét, amely az egyik legrégebb óta létező nyílt forrású szoftverprojekt (régebbi a Linuxnál is), valamint a legszélesebb körben elterjedt nyílt forrású fordító, a legtöbb Linux-disztribúciónak része. Ugyan a verziószám alapján nincs főverzió-váltás, Günther a bejelentés kapcsán küldött levelében "major release"-nek hívja a GCC 4.7.0-t, amely számos jelentős újdonságot vonultat fel 4.6.x sorozathoz képest.

A kiadási jegyzék a főbb újdonságok között említi a szoftveres tranzakcionális memória támogatását x86, x64 és Alpha platformokon.A memória tranzakcionális kezelése a szoftverek párhuzamosítását teszi egyszerűbbé azáltal, hogy leveszi a programozó válláról a függőségek kezelését. Nincs szükség "lockok" alkalmazására, a szálak memóriaműveletei nem várnak a zárolt adatokra, hanem a futás után ellenőrzik, hogy a használt adatok időközben megváltoztak-e. Amennyiben nem, úgy a szál futásának eredményeit a tranzakciókezelő érvényesíti ("commit"), amennyiben igen, akkor az eredményeket eldobja és újrakezdi a futást.

A cikk a hwsw.hu-n jelent meg.

Alkalmazásfejlesztés a 21. században

Talán semmi sem jobb indikátora a programozók iránti kereslet változásának a Dice-nál; az észak-amerikai IT állások gyűjtőhelye az egyik legöregebb és legkedveltebb ilyen jellegű szolgáltatás az interneten. 2010-ben valamivel több mint 48 ezer munkalehetőséget tartalmazott, ami a tavalyi év végére, dacára az újabb gazdasági problémáknak, már bőven meghaladta a 83 ezres darabszámot. De nem csak mennyiségben, hanem típusát tekintve is jól jelzi az éppen aktuális trendeket. A Dice-on leginkább Ruby és JavaScript képességekkel bírók iránt van igény, illetve leginkább mobilkörnyezetekbe keresnek fejlesztőket. E két programnyelv éves szinten 67 és 53 százalékos munkahelykínálat-növekedést produkált az elmúlt két évben.

a cikk a computerworld.hu-n jelent meg.

Megjelent a Qt Creator 2.4.0

Megjelent ma a Qt Creator 2.4.0-s kiadása. A változásokról a changelog, a kijavított hibákról pedig a bugtracker ad felvilágosítást. A 2.3.1-es kiadás óta mintegy 1300 commit született. Részletek a bejelentésben.

Oktatási hírek Oktatási hírek

A <em>programozás</em> cimkéjű tartalom.

Nincs eredmény.

Naptár Naptár

hétfő

24

2017.04.24.
H K Sze Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Ezen a napon nincsenek események.
Idő Cím Típus  
Ezen a napon nincsenek események.
0 tétel megjelenítése.

Cimkefelhő Cimkefelhő